Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Calle77 skrev:Hej,
är ny här på forumet och har en liten fråga om vilken kula som fungarer bäst med hatsan 125 sniper i 10j ?
Luftgeväret är nytt och jag använder JSB Excact Jumbo 5.52mm. Har skjutit runt 400 st och får inte till några bra träffbilder på ca 15 meters avstånd.
Testade att putta en diabol genom pipan med en läskstång och det var i princip inget motstånd alls i ca 2/3 av pipans längd.. det ska väl vara lite mer motstånd än så?
Mvh // Calle
Sundan skrev:Calle77 skrev:Hej,
är ny här på forumet och har en liten fråga om vilken kula som fungarer bäst med hatsan 125 sniper i 10j ?
Luftgeväret är nytt och jag använder JSB Excact Jumbo 5.52mm. Har skjutit runt 400 st och får inte till några bra träffbilder på ca 15 meters avstånd.
Testade att putta en diabol genom pipan med en läskstång och det var i princip inget motstånd alls i ca 2/3 av pipans längd.. det ska väl vara lite mer motstånd än så?
Mvh // Calle
Ett par saker ;
1; Bössan är inte optimal i 10J,locktime blir ganska lång, dvs tiden från du trycker av tills kulan lämnar pipan.
Kan själv jämföra min Norica marvic mot Hw50:n, stor skillnad där.
2; Som robban sa, testa att hålla bössan så löst du kan, lägg den i den främre handen öppen bara o håll löst med avtryckarhanden och löst mot axeln o se om det hjälper.
3; Vilken ammunition som går bäst skiljer mellan pipor,så testa några olika sorter,en som går löst in när man laddar är troligtvis inte den bästa,dom som går bäst i mina bössor går in med lite motstånd.
4; Jag har ingen .22:a själv, men i 10j skulle jag nog testa RS och Express tex, som är lite lättare,då får du lite högre fart.
5; Hatsan är vanligt förekommande i trådar om dålig precision/kvalitet.
robban75 skrev:Fjädervapen är väldigt känsliga för hur man håller bössan.
Konsten är att hålla samma hela tiden.
Googla "artillery hold" så förstår du.
Hade också problem med precisionen innan men så tipsade detta forumet om just artillery hold och då kom grupperna o bilderna.
Kanske behöver pipan rengöras?
Calle77 skrev:men några hål i hål blir det inte direkt men det kanske är att ha lite för höga förväntningar. Jag är iaf inte helt nöjd...
Calle77 skrev: Jag är iaf inte helt nöjd... har funderat på att sälja den och köpa något annat.
Mvh // Calle
Mvh // Calle
Figlar skrev:Calle77 skrev:Hej,
Mvh // Calle
Hej
Första steget: För att följa länken så måste du registera dig.
Detta är mycket viktigt!!!!!
Artillery hold.
Kikarsikte är korrekt inställd? För att följa länken så måste du registera dig.
Den springande punkten i gevär är piplängd. De skriver 500mm. Lögn! Inte helt rätt! Bara 350mm. "Ljuddämpare" räknas inte till piplängd. Hur som helst, Ljuddämpare inte värt någonting. Byt till airstripper. För att följa länken så måste du registera dig.
Är värt för bättre precision.
Vortex gas piston är mycket bra. Men låt luften ut helt sen fyl up till 130-135 bar. Inte mer. Original är 150 bar. Ovanför ljudets hastighet fins explosion som lutas ut pellets från mållinjen.
Förlåt för min svenska. Men jag hoppas att ni förstår.
Calle77 skrev:Har i veckan skjutit ytterligare 400-500 skott och jag vet inte om det är att jag bytt till JSB Jumbo RS eller att jag börjar få till min artillery hold men träffbilderna börjar bli riktigt bra nu...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst