Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
NiclasC skrev:börne skrev:Diggade framförallt indikatorn, simpel men det gör den också desto snyggare. Full pott från en som jobbar med maskinbearbetning av metall & då framförallt rostfritt
Tack! Jag gör också metallspån på dagarna faktiskt. Främst i en vertikal flerop. men även i en del andra maskiner, styrda och manuella.
Har dock inte längre lusten kvar till några kvällspass på jobbet så jag har köpt hem 95 kilo bänksvarv från Kina och en liten bänkfräs från Taiwan. Går faktiskt att göra hyggliga saker trots att maskinerna bara är "skräp".
Lägger in några bilder på ett annat projekt från hobbygaraget. Inte luftvapenrelaterat dock. Hoppas det är okej.
Ett vattenjetaggregat för modellbåt.
Vad har du för maskiner? Länka gärna till dem för jag är sugen på skaffa svarv å fräs![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
NiclasC skrev: Kanske ska ta det i en egen tråd...?
janned skrev:Inte tillverkat kanske men modifierat ett 50 m måttband !
Eftersom vi i MSG använder måttband vid mätningar av målens längd vid FT-tävlingar så funderade vi på om man kunde modda ett, så den stackarn som ska veva in detta kanske 50 gånger med den löjligt lilla
j-vla veven som oftast sitter på måttbandet slipper detta !! så jag gjorde om ett så man kan använda skruvdragaren iställetFilmat på fel håll, sorry
![]()
bjosse skrev:Fixat en hamster med snabbkoppling att dels ta bort under transport, stående skytte etc och dels för att kunna använda på flera vapen.
börne skrev:Trodde Leif skulle göra detta
Nitro skrev:Tycker att min FT bana är för lätt på målen där avstånden är under 30m så jag behövde mindre spinners.
Även proffsen ska kunna få en utmaning.
Sagt och gjort så har jag nu 6 spinners i storlek 20X20 mm ungefär
börne skrev:Ett enklare sätt att tillverka är att skära ut dom så här sen bara vrida smala delen med en skiftnyckel i skruvstycket så slipper du svetsa![]()
Nitro skrev:börne skrev:Ett enklare sätt att tillverka är att skära ut dom så här sen bara vrida smala delen med en skiftnyckel i skruvstycket så slipper du svetsa![]()
Jo sånna har jag en del av, men träffytan blir större då även skaftet är brett innan det vrids
Sen vet du väl att jag gillar lite grovsmide med svets. Är inte bra på att svetsa, men det brukar hålla![]()
Finishen struntar jag, funktionen är det viktiga.
Eftersom vi i MSG använder måttband vid mätningar av målens längd vid FT-tävlingar så funderade vi på om man kunde modda ett, så den stackarn som ska veva in detta kanske 50 gånger med den löjligt lilla
j-vla veven som oftast sitter på måttbandet slipper detta !! så jag gjorde om ett så man kan använda skruvdragaren iställetFilmat på fel håll, sorry
![]()
![]()
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster