Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
groggyfroggy skrev:Ser ju bra ut. Här är en Göteborgare till!
groggyfroggy skrev:Då var man och spanade in "vår" skjutbana idag. Såg ju bra ut - alla avstånd, och alla kalibrar med anslagsenergi upp till 6,5 x 55 tillåtna. Det var en farbror där som skulle vara skjutledare för k-pist. Tydligen varje måndag kl 1700. Trevlig gubbe - han hälsade oss alla varmt välkomna och ville absolut att vi skulle skjuta där.
På väg därifrån mötte jag även en annan från forumet som var nyfiken. Vi språkades vid som hastigast och undrade hur bra detta skulle bli.
Jag blev så till mig att jag har nu skjutit dåliga träffbilder på 15 m, ca 100 skott, på vinden, med min nya BSA Lightning.
DrZoidberg skrev:Hoppas kunna träffa er andra snart och även få möjlighet att panga lite med min "skabbiga" bössa med öppna riktmedel (dock inte från Jula, men en 25 år gammal Norica model 61), samt min nya HW97 med kikarsikte. Ska bli kul!
sfe skrev:"Vill bara säga att ALLA är välkomna till Örgryte oavsett ambitioner. Vill ni komma dit med ett skabbig Jula-bössa och köra med öppna riktmedel så är det mer än okej. Eller varför inte sätta sig vid en av skjutbänkarna och med full stöd försöka få så grymma träffbilder som möjligt på valfritt avstånd om det nu är det som lockar?
Visst är vi en FT-sektion, men det vi pysslar med är en hobby och det viktigaste av allt är att vi har kul."
Det där är en målsättning jag ställer upp på!
Patrik skrev:Jag har fått förhinder och kommer inte att dyka upp idag![]()
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster