Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
oden-68 skrev:Det är som sagt cal25 6,35 och inköpt innan 1992
oden-68 skrev:Det är som sagt cal25 6,35 och inköpt innan 1992
Micke skrev: Om du hävdar att den är köpt före -92, är det polisens sak att bevisa motsatsen
oden-68 skrev:Nu får någon rätta mig om jag fel.Är det alltså så att om man köpte ett idag licens pliktigt vapen före 1992 så behövs inte någon licens det låter ju helsnurrigt
Immotus skrev:.22?
license?
Mhunter skrev:Immotus skrev:.22?
license?
.25 och hur så??
Det är alltid ett himla tjat om licensgränser och licenser här...för luftgevär!? Var skjuter ni nånstans kan man ju undra? Det är ju knappast så att polisen kommer och trakasserar er på era klubbar och skjutbanor. Skjuter ni mitt i tätorten bland folk eller? Ja, då kanske de tittar över bössan. I skogen/på landet, nej knappast troligt med polisbesök som undrar över licensinnehav på luftgevär.
Jag äger "riktiga" jaktvapen sedan länge (vilka det oxå krävs licens för) jag jagar i skog och mark, men har bössorna på ryggen genom centrala staden på väg till bilen eller jaktkompisen inte blir jag trakasserad av polis för det...
Sedan har jag luftgevär med bra drag i med, och tänker inte bemöda mig med att mäta upp det för att se om jag ev måste söka licens.
Oden-68 -Grattis till en fin bössa (till bra pris) lät det som.
Amen.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster