Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frank69 skrev:XXL skrev:Jag är lite förvånad över att 16 J V-Mach uppför sig på detta sätt i HW95.
Kan det vara något skumt med kiten för just HW95?
Nej det är inget skumt med dem... man måste bara veta hur de uppför sig.
Har med V-Mach pistong packningen att göra... den måste "slitas" in... eller så fettar man in cylindern. (dock inte framför pistongpackningen).
Kör man cylindern relativt torr som jag gör så nyper den... dvs greppar i cylindern när den blir varm (vid avfyrning)
V-Mach anger att man kan köra med bägge varianter...
Så in o läs om kitten om ni är osäkra på hur de arbetar eller hur de kan användas.![]()
Är lite kul & lärorik läsning.
TonyS skrev:Jag skjöt iofs aldrig min HW98 med original innan jag stoppade i Glide-kitet (FAC), men jag var tvungen att borra upp transferporten till ~3,2mm (fasade lite från insidan också enl. rek från Steve) Så din transferport kanske är lite för liten nu och därför får du inte rätt kraft?
atte69 skrev:Så länge du kör 10j så behövs inte alltid så tung pistong. prova att lägga brickorna bakom fjädern.då blir det mindre massa i rörelse =mindre rekyl men vid högre effekt uttag kan det behövas mer massa för att få en jämn avfyrningscykel.
Leopold skrev:Det där med att "köra torrt" har jag dålig erfarenhet av, iofs med Vortek Vacseal-packning men ändå. Det nöp och hade sig på min AR1000, torrt såväl som med moly. När jag satte dit en tunn film av fwb spezial gleitfett runt packningens anliggningsytor blev det annat ljud i skällan... absolut perfekt. Kanske värt att testa om man tröttnat på att det nyper.
Frank69 skrev:Zeta87 skrev:HW95 Match.
En sån där fin bössa får man ju bara inte smyga in i en postlåda-tråd...![]()
![]()
Ta lite finbilder o skriv vilket intryck du har av vapnet i t.ex denna tråden:
viewtopic.php?f=98&t=14651
Zeta87 skrev:Som jag förväntat bössan skjuter bra direkt från lådan.Efter 20 - 30 skott ändrade geväret ljud karakter - fjäder ljudet försvann litegrann .
Frank69 skrev:TheFoes skrev:hmm. Kanske ska ta o skriva ett mail till Vmach....
jag hade blivit väldigt besviken om jag köpte ett glide kit o inte fick ut den hastigheten jag önskade...
Det finns ingen anledning att skriva till V-Mach ang det...![]()
Det medföljer fler brickor i kittet... så man kan ju öka kraften.![]()
Och... alla kitt skall gå in sig ett tag innan de presterar optimalt...
tror vi brukar säga ca 1000 avskjutna diaboler innan man vet var kraften kommer att ligga.
Sen kan man laborera med olika fetter... V-Mach´s egna är ju segt som attan...
Så kör man i lite litium eller dyl så får man ju väsentligt bättre fart...
Klagar man tidigt på kittet så tolkar de det säkert som man har okunskap hur det skall användas.
Zeta87 skrev:Hej Frank ! Hur går det med Glide-kitet ? Har den ökat i fart ?
Zeta87 skrev:Varför Maccari pistongpackning ?
PLUTTE skrev:Vad väger en HW95 Match?
Frank69 skrev:Zeta87 skrev:Varför Maccari pistongpackning ?
De är lite mjukare än V-Mach packningarna som jag inte är så förtjust i.
Frank69 skrev:
Nu är licens ansökan inlämnad & betald.![]()
Ca 18v handläggningstid/kötid.
Så vi får se till mitten av oktober om den dyker upp.
Kapten Kamin skrev:Ska bli kul att följa!![]()
Kör hårt.
Frank69 skrev:Nu har jag påbörjat optimeringen för 16J/fullfart.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
Det är en del skillnader mellan den gröna V-Mach och Maccaris packningar.
För att följa länken så måste du registera dig.
Maccari packningen passar fint på V-Mach Glide pistongen.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
Kommer att denna gången ha fett i tuben, bakom packningen.
Det blir 16J fjädern utan distansbrickor som kommer att användas vid de första testerna.
Så får vi se var vapnet lägger sig i hastighet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst