Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
klaus skrev:Ha en riktigt bra skyttedag gubbs! Jag själv jobbar imorgon![]()
Vädret ska nog iaf inte vara några problem för er
Fasen också, jobba på en söndag. Jag har ju ett sikte att skjuta in! MTC 10X44 som du också har Patrik. Jag är mycket imponerad av det så här långt
DrZoidberg skrev:Tycker verkligen att detta verkar skitkul!!
börne skrev:DrZoidberg skrev:Tycker verkligen att detta verkar skitkul!!
Kan dock bli svårt utan möjlighet att avgöra avståndet med parallaxen, men är ju bara att testa, tycker du det verkar va kul så skaffar man rätt grejor efter hand.
DrZoidberg skrev:Misstänker dock att det kommer bli en dyr hobby framöver...
börne skrev:DrZoidberg skrev:Misstänker dock att det kommer bli en dyr hobby framöver...
![]()
Det behöver ju inte kosta skjortan, men alla vet vi ju att prylar är skoj![]()
DrZoidberg skrev:Hej Örgryte-skyttar!
Jag har precis blivit medlem i klubben och ska få nycklar i veckan. Jag är helt nybörjare på det här med ft, men planerar att vara med på tävlingen i Onsala om en månad i debutantklassen <10J. Problemet är att jag inte har en aning om var mina bössor ligger (HW97 och "barndomsbössan"). De måste förmodligen justeras en del för att passa in i klassen. Har dessutom problem med att ställa in mitt kikarsikte (enkelt sikte utan parallax etc). Därför undrar jag om någon vänlig person skulle vilja ta med en "vaddetnuheter" som mäter hastighet och eventuellt ge lite goda råd angående siktesinställning etc någon gång innan tävlingen?
Haha, jag trodde jag var en god skytt som kunde träffa kottar på 15 m med öppet sikte, men har efter att lusläst forumet insett att jag har hur mycket som hest att lära från er mer erfarna skyttar vad gäller inte bara precision, utan även om teknik, utrustning, avståndsbedömning etc. Tycker verkligen att detta verkar skitkul!!
Ultrabrite skrev:Jag tänkte också försöka haka på.
Har du kronografen med så skall jag försöka lägga på ett kol och byta fjäder i min bössa. Skall bara sno ihop en fjäderkomprimerare. Och blir det senare i veckan kanske mitt kikarfäste kommit också och då blir det ju lite extra kul.
klaus skrev:Någon som ska upp idag?
klaus skrev:Perfekt! Jag håller på att laga mat så det kan nog ta en timme eller så innan jag är där.
Swish?
dano_swe skrev:Tänkte dra dit i morgon. Åker gärna med någon om det är möjligt.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster