Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sir Ville skrev:Jag beställde idag en T3 Super Varmint i .223 med kort (510mm) pipa, fabriksgängad och med snälltryck. Beställde också en GRS - stock (likadan som på Quaden men i svart) som ska pelar/plastbäddas (igen - som på Quaden) och fixas. Lär bli en rolig rigg på 200-300m skytte.
Nu ska bara Skånepolisen handlägga ärendet , men de är ju snabba o effektiva så ...
Sir Ville skrev:Tack ! Det blir den när den är färdig.Tänkte först o ha den med GRS Bolthorn - chassie men vill ha den lik Quaden så det blev samma stock fast i svart. Kollade Boyd's T3 stockar men de bleknar fullständigt i jämförelse. Billiga dock ...
bjosse skrev:Vi får kika lite på handladdning, den är lite kräsen på ammo. Den går bäst med Nosler Ballistic Tip.
Sir Ville skrev:Jep. Du har nog rätt. Ska bli skoj ! Nu ska jag bara komma överens med mig själv om vilket rör som ska sitta på. Din SuB hade nog varit passande där. Skulle köpt den när tillfälla gavs ..
Får kanske bli en likadan bössa i 6.5 sen med. Eller nåt - måste börja läsa på om riktig LR skytte.
Jazz skrev:Håller tydligen dåligt även om de bäddas. Men tex 223 är säkert inget problem. Men funderar. De har ju kommit igång med riktiga tävlingar i långhåll dvs 600m och uppåt 1800m så jag tänkte vara med och tampas med dom nästa säsong därav kalibern. Men jag anser att glasfiberstocken är riktigt bra och som bjosse sa "man ska ju inte idka samlag med geväret därför har utseendet ingen betydelse" han sa det med andra ord som jag censurerat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster