Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
TommyH skrev:Bra guide!
Jag förstår dock inte en sak, när jag skruvar in hammarfjädern (steg 5 ) mer / längre in så går farten ned.
Med skruven inskruvad jämnt med blocket så hamnar jag på 240ms och skruvar jag in den så blir det 200ms (allt på läge 3 )
Har jag gjort något fel eller missförstått???
TommyH skrev:Jag har en nyare Royale och hela kittet är monterat.
Förspänningen på hammarfjädern....vart ändrar man den
TommyH skrev:Ah..ok
Grundfrågan var ju varför farten minskade med att jag skruvade in hammarfjädern.
jag har prövat med kronograf och farten sjunker med varje halvvarv som jag drar in den.
Maxfarten ca 240 får jag med fjädern på "sista gängan",
Jag är väl medveten om licensregler. Vapnet ägs ej av mig, den bara bor här tillfälligt
TommyH skrev:Den är max utskruvad.
Hammarvikten är i och fjädern på rätt sida![]()
MVH
Tommy
bjosse skrev:Testa med mässingskruven för 10J istället för hammare och den svarta platta skruven, bara byta till fullfartsfjäder alltså.
TommyH skrev:Tog isär allt och började om...
Konstaterade då att det finns lite småjusteringar att göra både hör och där. Ex justera så att pipan är exakt mittför hålet i blocket ( var typ nån tiondels mm) fartomställarens fastsättning i blocket nån tiondel.
MEN fortfarande inte den farten som det borde... Justerat hammarfjädern fram och tillbaka...med småjusteringar. (Fortfarande maxfart med lösas spänning) prövade orginal bricka utan vikt men fjäder... Lite lägre fart men som högst ungefär på mitten.
En fråga till: har ni era pipor så långt in i blocket som möjligt ?
Någon har tidigare monterat detta ex på lite olika ställen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster