Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
origo skrev:Det händer att folk åker fast för detta. Oftast i samband med att personen i fråga gjort något annat dumt. Typ jagat med bössan eller skjutit på någon/något.
Lasse skrev:Och jag sålde ett luftgevär till en kille som trimmade det och sköt med det på en gatulampa, Polisen kom och tog han, varpå IDIOTEN sa att han köppt det av mig. Polisen tog mina vapen och licenser i väntan på rättegång (Olagavapeninnehav).
Detta var Aug. 2006. December 2008 blev åtalet nerlagt mot mig och jag fick tillbaks mina licenser och vapen.
Inget kul kan jag tala om.
FX_REVOLUTION skrev:OK Enligt en av luftvapens sponsorer roar sig tydligen länsman med att ringa på luftgevärs annonser och luska. Någon annan som hört detta?
Om det är så, tycker jag att det är viktigare att de tar hand om pedofiler, knark försäljare mm.
sälstryparn skrev:Det absolut viktigaste för polisen är att jaga mopedister .
Någon annan förklaring till deras prioriteringar kan jag inte komma på .
savalito skrev:tänkte fråga, om man vill köpa 1000fp/s+ gevär från USA osv, hur kan man göra då? Om man inte har licens då..
Vad kan hända ifall man beställer? Blir man nekad att köpa eller blir det problem att hämta ut på posten eller hur funkar det. tack för svar
FX_REVOLUTION skrev:men dom nämner att 2010 kommer det lagen ändras......
Ändras till vad?
öberg skrev:Dom här ligger nog i zonen för och åka fast om polisen hittar dom!
En bilist blev vid 2-tiden i natt beskjuten i samband med ett besök på Preem bensinstsation i Götene. Beskjutningen skedde med luftgevär - något som förekommit tidigare i det här området.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster