Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
kenj skrev:Nja, däremot har euron justeras.
Vill bara tillägga att en beställning från tyskland är billigare MEN, man ska ha i åtanke att det är bökigt om man vill reklamera etc. nu hoppas jag att slippa detta, men hade det inte varit leverans problem här i sverige så hade jag nog köpt "svenskt".
oden-68 skrev:Grattis till en grymt fin bössa den är ju nästan lika bra som ett Webley
Air skrev:Blev så inspirerad av ditt köp så vi betällde en HW-95 Luxus idag
kenj skrev:Återkommer när maccari kittet är monterat och testat
Tickstart skrev:kenj skrev:Återkommer när maccari kittet är monterat och testat
MEN VAD ÄR DET MED DEJ!? :@ Så inspirerande :3
Köpte ett HW98 från samma sida bara för det, hoppas jag blir nöjd med resultatet :>
EN fråga dock! Hur funkar allt det där med fjäderbyte? Är gun-n00b, plus att detta är min 1:st post, men jag tror HW98:an klarar mer än de tyska 7,5 joulen...
kenj skrev:Är det en 4,5 eller 5,5 mm, du köpt? 7,5 Joule med 5,5 är ingen höjdare. I 4,5 så funkar 7,5 J om man håller sig inom lite kortare avstånd. Ett fjäder byte me div. tillbehör gör bössan betydligt trevligare att skjuta med. Om du är sugen på en nytt fjäder paket så kolla med sponsorerna nedan, dom kan säkert kan svara på dina frågor och även ge rekommendationer.
Tickstart skrev:kenj skrev:Är det en 4,5 eller 5,5 mm, du köpt? 7,5 Joule med 5,5 är ingen höjdare. I 4,5 så funkar 7,5 J om man håller sig inom lite kortare avstånd. Ett fjäder byte me div. tillbehör gör bössan betydligt trevligare att skjuta med. Om du är sugen på en nytt fjäder paket så kolla med sponsorerna nedan, dom kan säkert kan svara på dina frågor och även ge rekommendationer.
En .177 :> Men vad jag förstått så är det ett himla pill med att byta fjäder, svarv och en massa specialverktyg måste man ha (eller?)
Det är väl bara en tub med en fjäder i?!?
Iaf, beställde som sagt från samma ställe som du, hur funkade frakten för dej? Kom det till ett postkontor eller fick du det till dörren?
kenj skrev:Lite uppdatering.
Har nu monterat Maccari kitt med främre och bakre guide, full powerfjäder, pistongpacknig, pippackning, molly fett och tar. Plockade även isär och polerade trycket med dremmel och autosol. Ja, vad ska man säga, kan det bli bättreFörst och främst trycket som blev fantastiskt, trodd inte i min vildaste fantasi att så lite kan göra så mycket. Sen bössan som är helt twangfri och skjuter som en dröm (bättre än min tidigare Tyfoon ,22, som jag inte kom överens med, träfflägesförändringar). Tog fram kronografen som visade 197-198 m/s med FX 5,5. Kan nog bli några m/s till när den är inskjuten. Men ni som har rekord trycke, gör en ordentlig polering/infettning och ni ska få se på skillnad. Tänk bara på att INTE avfyra trycket när ni har det löst. Då upphaket slår i (når ändlägen) och gör grader. Det står i manualen att man kan/ska skjuta med trycket löst
Men jag skulle inte rekommendera det.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: börne och 2 gäster