Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
cartaq skrev:Jag kommer tyvärr inte att kunna medverka i helgen, däremot så har jag fått upp ett gäng stolar till korthålsbanan (5st) samt en till 300. såg att någon hade fixat fram ett bord också?
Vart kommer fokus att vara till helgen, det mesta är väl redan gjort?
dcp416 skrev:jag kan varmt rekommendera Kvibergs skytteförening,,
var medlem där när jag bodde i gbg,,, skön klubb helt enkelt
Skottiråttan skrev:Vill tacka alla detagande för en fin skjut-em i solskenet.
Örgryte fick tre medlemsansökningar idag!
klaus skrev:Vi växer så det knakar
dano_swe skrev:Jag tänker mig en förenklad variant där vi skjuter i flera olika ställningar på samma mål för att maximera skyttet. Kanske att vi håller till enbart på 50-metersbanan. Dels för säkerheten och dels för att det ska gå snabbt att bygga banan.
börne skrev:Vi brukar slänga ut 10 fallmål & köra alla tre ställningarna, blir en 30 runda av det & lite extra träning i knä & stå. Går ju väldigt snabbt att få igång det hela samt plocka in det efteråt också
dano_swe skrev:Riktiga fallmål är väl något vi i framtiden skulle behöva köpa in. Då framför allt för tävlingar. Men då ska det vara bra grejor som står pall för 45J och fälls av 10J.
Skottiråttan skrev:Kan vi inte börja lite smått och tänka på att 45J är rätt så avlägset för många. Jag har sett för många föreningar där majoriteten sponsrar en elit, det är fördärvligt för moralen.
Skottiråttan skrev:Bra tanke. Var hittar man dessa mål och till vilket pris?
Pratar vi 5mm laserskutet rf tillverkat i svedala blir det inte billigt..
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster