Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
N73r skrev:Kollat på cricketen, känns lite i överkant för en begagnad bössa(även om jag hamnar på samma peng ändå). Sen har jag ingen koll på dom heller, och om det nu blir skyddsjakt i framtiden är det smidigt att kunna skicka den till fx för tuning. Alltid kul att stödja svenskt oxå!
Ang hatsan så har jag en bt65qe, nog om jag ändå fått den att gå rätt bra så är det inget jag skulle vilja ha till jakt! Så en till sådan blir det inte
Känns som verminatorn är bästa valet, bara ljudnivån som kan vara problemet. Inge som har en med lång pipa och kan svara?
Silwer skrev:svindyra exempel då eller?
Jag trodde nån form av gräns fans här?
Anars ja köp du en Daystate Wolverine .25 eller en programerbar Airwolf .25, den sista kan man välja effekt på.
Eller då nån av kommunisrtvapnen.
Silwer skrev:Med lång pipa låter de inget mer än andra FX Royale, med kort de flesta som jagar vill ha så låter e väl en del såklart.
För mig försvinner i princip hela grejen med Verminator om man vill ha lång pipa som på en Royal, köp en jävla Royal isf.
Det beror ju på hur mycket effekt man tänkte sig med, du skjuter hål i saker med säg 60-70J, är det så du jagar?
Eller är du en av de här idioterna som tror man jagar på sniperavstånd osv?
Nej oftast blir det kort och på bondgårdar fåglar i taket mm, lagom effekt är nice då, du nämnde det iofs med att FX har fartlägen.
Med lägre fartläge minskar ljudet med för kor att lyssna på.
Det rä väl den eller FX Bullpup isf, jag menar för resonliga pengar nu.
pike55555 skrev:FX Wildcat eller Impact som snart släpps kanske kan vara något.
Ste00 skrev:En sak att tänka på. Hört folk blivit nekade licens på FX gladiator. "Har pistol grepp" som korkat argument. Även Indy bullpup, "ser inte ut som jaktvapen"... även den hade pistolgrepp. Fina regler kan tolkas som man vill. Tjohoo Sverige är bäst i världen!!! Eller? Lycka till iaf!
Sir Ville skrev:Ste00 skrev:En sak att tänka på. Hört folk blivit nekade licens på FX gladiator. "Har pistol grepp" som korkat argument. Även Indy bullpup, "ser inte ut som jaktvapen"... även den hade pistolgrepp. Fina regler kan tolkas som man vill. Tjohoo Sverige är bäst i världen!!! Eller? Lycka till iaf!
Det finns så korkade regler i Vapenlagstiftningen att det inte är sant.
bjosse skrev:Finns inget stöd i Vapenlagen för att neka licens pga kolv. Punkt. Undantaget är vid jakt med halvautomat där denna regel dock finns. Men inte vid något annat fall.
Frank69 skrev:bjosse skrev:Finns inget stöd i Vapenlagen för att neka licens pga kolv. Punkt. Undantaget är vid jakt med halvautomat där denna regel dock finns. Men inte vid något annat fall.
Har för mig att Polisens handläggare stödjer sina beslut på information de har fått från jägarförbundet som tydligen har den åsikten att jaktvapen inte skall likna militära vapen...(vet dock inte var jag stötte på detta)
Återgå till Frågor om skyddsjakt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster