Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
gubbe skrev:dano_swe skrev:och det är synd att det ska behövas 8-10 pump för att komma upp i 10J.
Det går ju på några sekunder, förstår inte problemet.
gubbe skrev:Superbee skrev:Original eller flat topventil?
Original.
gubbe skrev:Deichenpoff skrev:frågan jag ställer mig nu är om detta vapen är det man vill ha vid zombie apokalypsen?
15 pump 12 joule 1 skott......
Nej, nu när jag tänker efter så tror jag inte det.
gubbe skrev:Nu har jag kronat min också. Kan vara bra att veta om det ev sker några förändringar framöver.
Ganska likt danos som sig bör. Jag använde en aningen tyngre kula, FX 5,52.![]()
Antal pump 1.....m/s 50......joule 1,3
Antal pump 2.....m/s 73......joule 2,7
Antal pump 3.....m/s 91......joule 4,2
Antal pump 4.....m/s 102.....joule 5,4
Antal pump 5.....m/s 112.....joule 6,5
Antal pump 6.....m/s 121.....joule 7,5
Antal pump 7.....m/s 128.....joule 8,4
Antal pump 8.....m/s 131.....joule 8,5
Antal pump 9.....m/s 137.....joule 9,7
Antal pump 10....m/s 142.....joule 10,3
Antal pump 13....m/s 148.....joule 11,3
Antal pump 15....m/s 154.....joule 12,2
Silwer skrev:Det gör de därför att?
Silwer skrev:Du har väl inte gått o gjort dig illa på den?
Silwer skrev:I övrigt så måste man ju ha fler val imo.
Att inte allt är superseriöst är väl ok, allt beror väl på vilka möjligheter man har att använda de olika luftvapnen.
Allt för många är som jag och borde möjligen sälja alltihop.
gubbe skrev:Silwer skrev:I övrigt så måste man ju ha fler val imo.
Att inte allt är superseriöst är väl ok, allt beror väl på vilka möjligheter man har att använda de olika luftvapnen.
Allt för många är som jag och borde möjligen sälja alltihop.
Jag vet ju inte hur du bor men kan man komma upp i 6-10 m så är en Crosman perfekt. Jag sköt nyss på 7 m inne hos mig, och med öppna riktmedel är det en utmaning som duger.
Med 3 pump så är den ganska tyst också.
Oskar Persson skrev:Om jag förstått siffrorna rätt här så levererar denna bössa ca 12j på 15 pumptag. Blir ju nyfiken på var övre gränsen går, o hur den klarar av att säljas som licens fri? Lovar att inte pumpa mer än 10 ggr per kula?
dano_swe skrev:gubbe skrev:dano_swe skrev:och det är synd att det ska behövas 8-10 pump för att komma upp i 10J.
Jag har inte heller några problem med tio pump om man ska skjuta 20-30 skott. Är långt ifrån en Hulk-människa (till skillnad från dig gubbe), men tycker inte det är särskilt jobbigt.
mercxs skrev:dano_swe skrev:gubbe skrev:dano_swe skrev:och det är synd att det ska behövas 8-10 pump för att komma upp i 10J.
Jag har inte heller några problem med tio pump om man ska skjuta 20-30 skott. Är långt ifrån en Hulk-människa (till skillnad från dig gubbe), men tycker inte det är särskilt jobbigt.
Jag blir lite nyfiken på Gubbe. Hur stark är du? Jag gillar kraftsport och träning så, och det hintas lite här och där om din styrka. Har du några styrkedåd att dela med dig av? ☺
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster