Ja det var härligt att träffas och få skjuta av sig litet idag. Var förberedd på att det skulle vara skitväder enligt väderprognosen men det var het ok, knappt någon vind och litet regn då och då, ca 4 grader så det var behagligt.
TheFoes och Robban hade burit ut litet fallmål innan jag kom så det var riktigt fin träning! Korren på 50 meter hade reducerad KZ så det blev litet utmaning... någon råtta på 40, 30 och 20m(15mm) gav fin träning inte minst i stående! Skitkul. Och ja, när fyllningen i ftp900 var slut efter 100 skott så fick jag bekräftat att SAG AR1000 var tillbaks i full vigör efter att ha tinat upp efter köldknäppen, kändes gött!
Vi hade det utannonserade
FT-mötet också, de tre
FT-intresserade som deltog i detta möte kom fram till följande:
1. Vi är för få för att köra några officiella "Snapphanesmällar" under 2016, det skulle bara bli två pers av oss som kan arrangera under de perioder under året när detta är aktuellt.
2. Vi är även för få för att det ska vara meningsfullt att köra med ett fast skjutschema, istället kommer vi att koordinera mellan oss när det är dags för skjutning och annonsera på forumet (och kanske andra ställen också) i god tid innan. Målsättning var tredje vecka men förhoppningsvis oftare periodvis.
3. Vi ska köra ett antal klubbtävlingar, dels för att det är kul och dels för att locka in nya aktiva i
FT-skyttet. Litet spinners ska köpas in och bla en variant av jaktstig ska erbjudas som alternativ tävlingsform.
4. Vi kommer att ordna några prova-på tävlingar vid skyttegården i Vittsjö med ett antal fallmål på litet kortare avstånd och en metallsilhuett-bana för de aktiva i inomhusskyttet 10 m (bla juniorerna) för att få folk att ta det första steget utanför den goa stugvärmen och uppleva det roliga med utomhusskyttet! Lär gå otroligt snabbt att arrangera med det manskap vi har.
Jag har säkert glömt något men bara fyll på i så fall.