Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Simon. skrev:Ah alright, tyckte dock det kändes konstigt då bara en pcp pump kostar lika mkt som dykartub och fyllkit??
Är ett gevär så där kanske det är lite mer?
Är det på dem man kan trimma upp bössan?
börne skrev:Simon. skrev:Ah alright, tyckte dock det kändes konstigt då bara en pcp pump kostar lika mkt som dykartub och fyllkit??
Är ett gevär så där kanske det är lite mer?
Är det på dem man kan trimma upp bössan?
Trimma är inte det bästa att fråga om i sitt andra inlägg!! Vi som inte håller på med vapenbrott & har vapenlicens tunar våra vapen.
Ang dykarflaska så tänk på att dom ska besiktigas vart femte år & är dom riktigt billiga så är det oftast dags eller snart dags för detta, kostar en del att besiktiga. Varierar så kan inte säga exakt, men säg 500kr till 1500kr så ljuger jag "nog" inte. Sen behöver du som sagt ett fyllkit för c:a 1000kr. Jag köpte en ny flaska istället som jag lugnt kan använda i fem år innan jag behöver kladda med besiktningar osv dessutom med en bra ventil just för luftvapen.
Simon. skrev:Tillbaka till frågorna då, vid längre tid utan användning, hur skall den vara pumpad då? Max? Min, mellan?
Och då bössan klarar bara av 200bar va? Har för mig att jag läste de?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Patrik skrev:När den inte används så kan den vara fullt fylld.
Simon. skrev:Fasen va behagligtmen då till kulor, va rekommenderar ni för att skjuta kanin/svartfågel? Läst om några med plastspets? Rätt bra svampning va?
Patrik skrev:När den inte används så kan den vara fullt fylld.
Frank69 skrev:Simon. skrev:Fasen va behagligtmen då till kulor, va rekommenderar ni för att skjuta kanin/svartfågel? Läst om några med plastspets? Rätt bra svampning va?
Det du frågar efter är olagligt...![]()
Har du läst jägarexamen?
Finns en avdelning här på forumet som specifikt avhandlar skyddsjakt.
Simon. skrev:Sen så kan jag som ny medlem inte läsa skyddsjaktstråden![]()
dano_swe skrev:Patrik skrev:När den inte används så kan den vara fullt fylld.
Är det så? Fullt fylld alltså, inget jag brukar bry mig om nämligen. Mår packningar etc bäst av det?
Simon. skrev:Ja jag har läst jägarexamen och med ett klass 4 gevär så får man skjuta det... Vad var det som du sa va olagligt?
börne skrev:dano_swe skrev:Patrik skrev:När den inte används så kan den vara fullt fylld.
Är det så? Fullt fylld alltså, inget jag brukar bry mig om nämligen. Mår packningar etc bäst av det?
Han skriver kan... Inte att den ska/måste vara fullt fylld
dano_swe skrev:börne skrev:dano_swe skrev:Patrik skrev:När den inte används så kan den vara fullt fylld.
Han skriver kan... Inte att den ska/måste vara fullt fylld
Ah, missade det.
Leopold skrev:Jag har flyttat tråden till kategorin "frågor om skyddsjakt" eftersom det är det jag tycker det handlar om.
Har ingen aning om licensmyndigheter skulle ge jaktlicens på denna pistol/karbin för skyddsjaktsändamål men utesluter inte att det kan vara möjligt.
Dock undanbedes diskussioner om olika ammunitionstypers/kalibrars verkan i målet och liknande tekniska detaljer. Frågor om vad som krävs för att pyssla med skyddsjakt är ok i denna kategori, tex vilka vapen som kan vara lämpliga och vilka övriga krav som gäller enligt lagar och förordningar.
Återgå till Frågor om skyddsjakt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst