Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Larzzon skrev:Minsta parallax på din kikare är 30 yards, hur tycker du det funkar på 9,5m?
bjerka skrev:Larzzon skrev:Minsta parallax på din kikare är 30 yards, hur tycker du det funkar på 9,5m?
Det står iof. 10Yards som lägsta inställning ?
Tomaz skrev:Har inte läst hela tråden, men har pipan shroud..? Om den är lite sned eller lös, så kan diabolen ta i ändstycket eller eventuella bafflar...
Ta bort ändstycket eller hela shrouden om möjligt och testa skjuta utan..
Någonting hände ju antagligen i samband med piprengörningen i alla fall...?
Sundan skrev:Kulan wobblar ?
Kolla in Ted's filmer,han har klipp på när kulan börjar wobbla,och ofta uppstår det i högre farter,och/eller med skitig pipa.
Vet inte varför det bara uppstår från att ha funkat dock. Antar att du körde med allt samma när du gjorde dina tester,samma läge på reglagen och samma batch av ammo ?
Kanske är det så att din ammo behöver MER beläggning i pipan för att gå bra,så därför uppstod det när du gjorde den ren ?
Jag har ofta "problem" när jag testar ny ammo, byter jag från tex jsb exakt till express utan att dra rent så sitter de första 4-5 så tajt så det ser ut som ett skott,men när jag sedan börjar på nästa grupp så delar det upp sig mer o mer o går riktigt dåligt till slut.
Spelar ingen roll om jag sedan drar pipan,express går ändå dåligt,går bara så kanonfint direkt efter att ha skjutit med mycket exakt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster