Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
robban75 skrev:Har duktig ångest för att jag inte kan komma imorgon.
Leopold skrev:Blev litet överraskad på de längre avstånden men det är inte ofta jag har lyxen att skjuta i nästan vindstilla, fick med mig finfina data hem för hur det ser ut i +7 grader Celcius
gubbe skrev:Leopold skrev:Blev litet överraskad på de längre avstånden men det är inte ofta jag har lyxen att skjuta i nästan vindstilla, fick med mig finfina data hem för hur det ser ut i +7 grader Celcius
Vi får väl hoppas att du inte får användning av +7 gr C i sommar!
Leopold skrev:Vi fick en härlig dag på banan idag
Mer motljus och nu rejält med vind och långa avstånd, inga problem för mästerskyttarna som båda visade var skåpet ska stå:
För att följa länken så måste du registera dig.
Batistuta skrev:Den där jäkla motljusstationen är grym, jag minns tydligt vilket h.....e jag haft där. Skrota den tack![]()
Allvarligt, ni verkar haft en kanondag
Shot to thrill skrev:särskilt rolig var spinner banan som var
börne skrev:Shot to thrill skrev:särskilt rolig var spinner banan som var
Vi körde också det i Mörrum nu i helgen.
Riktigt skoj & smidigt att sätta upp var man vill varje gång & det tar ju ingen tid att lägga en bana, synd bara att man inte kan låta dom sitta kvar bara då det då räknas som som en stationär bana & måste då besiktigas med allt vad det innebär, men då det tar max 10 min att skruva upp 8 spinners som vi hade så kvittar det.
börne skrev: Jag sa att det är synd att inte skogsägaren uppskattar att ha en massa spinners i träden alltid & då sa han att det kan man inte ha ändå på grund av att det blir en stationär skjutbana... mer vet jag inte
börne skrev:synd bara att man inte kan låta dom sitta kvar bara då det då räknas som som en stationär bana & måste då besiktigas med allt vad det innebär
Leopold skrev:Snapphanesmällen söndagen den 15 maj
Frank69 skrev:Under 5000 avfyrade skott är tydligen ingen stationär bana...
börne skrev:Frank69 skrev:Under 5000 avfyrade skott är tydligen ingen stationär bana...
Det är 10 burkar ammo, med säg fem skyttar är det tio tillfälle om man skjuter 100/man & träningstillfälle vilket det lätt blir.
Så dom 5000 skotten förbrukar man ju tyvärr rätt snabbt. Men efter tio träningstillfälle kan man ju skruva ner & lägga ny bana.
Nitro skrev:Jag har svårt för att räknaSå jag tror att 5000 skott hade räckt för en säsong
Nitro skrev:börne skrev:Frank69 skrev:Under 5000 avfyrade skott är tydligen ingen stationär bana...
Det är 10 burkar ammo, med säg fem skyttar är det tio tillfälle om man skjuter 100/man & träningstillfälle vilket det lätt blir.
Så dom 5000 skotten förbrukar man ju tyvärr rätt snabbt. Men efter tio träningstillfälle kan man ju skruva ner & lägga ny bana.
Jag har svårt för att räknaSå jag tror att 5000 skott hade räckt för en säsong
Leopold skrev:Jo som sagt, vi kör näst sista lördagen varje månad som fast tid för träning och informell klubbtävling om ingen tävling kommer emellan då få vi justera. Givetvis kan man köra fler lördagar efter intresse och behov, lördagarna är ju normalt sett vikta åt luftskytte på Lehultsbanan i Vittsjö.
Frank69 skrev:Leopold skrev:Jo som sagt, vi kör näst sista lördagen varje månad som fast tid för träning och informell klubbtävling om ingen tävling kommer emellan då få vi justera. Givetvis kan man köra fler lördagar efter intresse och behov, lördagarna är ju normalt sett vikta åt luftskytte på Lehultsbanan i Vittsjö.
Vilken dag blir nästa träningsdag på Lehultsbanan?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster