Blev en bra dag idag! När jag körde ner så var det regn men när jag kom fram höll det sig fint, litet småfruset om fingrarna men rätt hyfsad temp kring 8-10 grader (kikaren visade uppåt 16 grader stundtals när solen tittade fram... men vi skyttar är inte målade mattsvarta..

)
Vi bestämde banläggning inför Snapphanesmällen III, en ganska kompakt bana med ett ny spännande station som blir en liten överraskning
Grillning och skjutning för oss som var där idag, Robban75, Skytten68 och jag.
Skytten68 i högsta hugg med att nedkämpa en lurig spinner inne i dunklet, stående skytteställning:
För att följa länken så måste du registera dig.Robban75 vs. ett par vindutsatta småspinners på ca 22 meter eller vad vi fick det till:
För att följa länken så måste du registera dig.Sedan testade vi litet stående mot de där och Robban ångrar nog att han testade min bössa... farligt sånt där

(tog den lille på första skottet...)
Allt gott, kul dag! Nu träffas vi nästa gång på Vårlaxen 23/4 förhoppningsvis!
Veckan efter den 30/4 är det att måla till och skruva på målen vi ska använda plus förhoppningsvis några nybörjare som kommer och hälsar på, plus en liten informell klubbtävlingsrunda på spinners och några fallmål. Vilka är på förutom de som var där idag?
Sedan dagen innan tävlingen 15/5 - dvs 14/5 på lördagen - måste vi bli fler än bara jag och Robban, blir för tungt om bara vi två ska släpa ut alla målen. Även under tävlingen måste vi bli fler än dessa två pers för att dra runt det hela så vi vill att ni hör av er ni som känner att ni kan ge ett handtag.