Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
AirArms55 skrev:Intressant, jag har ju en BSA Spitfire med en kort pipa från en BSA Lightning XL i kaliber .25.
Nu går det väl inte att jämföra rakt av direkt men min bössa skickar iväg en RWS diabol på 31 grains i 225 m/s... jag har testat nån gamodiabol också som bössan skjuter helt okej med men den har jag inte ens klockat i kronografen.
Om du skickar mig din adress via PM så kan jag skicka dig ett gäng kulor av dom jag har så kanske du kan skicka några av dina i retur till mig.
Jag har även beställt en "pellet sizer" från en kille i england... grabbarna i england anser att man måste minska storleken på diaboler till BSA's bössor i kaliber .25 då dessa inte är äkta .25 vilket kan stämma för när jag mäter så ser det mer ut som om det är en pipa i .243 jag har... med en sizer ska tydligen en BSA i kaliber .25 skjuta bra med det mesta.
Skogshuggarn skrev:Var på butik i dag för att köpa cal 4.5 och hittade även den här sorten,,påminner om Trophykulan . Kanske kommer till pass i framtiden![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Skogshuggarn skrev:Walter trophy till vänster , den andra sorten åt höger ! Har jag blivit blåst ?
För att följa länken så måste du registera dig.
Jycken skrev:Jag köpte samma burk fast i 5,5 mm
Jycken skrev:tillverknings batchen
Jycken skrev:welcome.... hur har det gått med din Hatsan .25
Jycken skrev:det var tråkigt. Fick du nån precision i bössan innan du sålde den
Jycken skrev:Dude...Rihno??? cmon.... Som att skjuta små sten med en Fw 300S
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst