Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
grym skrev:hm, kollade på centerpoint, men den verkar inte finnas på aliexpress och dom kinaställen jag kollade på
PALLE_H skrev:Hur är centerpoint 6-24x50 är det i klass med 4-16x40?
Batistuta skrev:PALLE_H skrev:Hur är centerpoint 6-24x50 är det i klass med 4-16x40?
Vet ej men håller de samma klass som 4-16 så är det inget att tveka på. Men som sagt 4-16 vet jag nog inte något som pajat och det massvis med såna ute. Så pris/kvalitet för några hundringar finns det inget som slår ett centerpoint. Nästa steg på kinasikten är förmodligen zoos 10-40 också mycket prisvärt.
PALLE_H skrev:Batistuta skrev:PALLE_H skrev:Hur är centerpoint 6-24x50 är det i klass med 4-16x40?
Vet ej men håller de samma klass som 4-16 så är det inget att tveka på. Men som sagt 4-16 vet jag nog inte något som pajat och det massvis med såna ute. Så pris/kvalitet för några hundringar finns det inget som slår ett centerpoint. Nästa steg på kinasikten är förmodligen zoos 10-40 också mycket prisvärt.
Man kanske skulle lägga en beställning på båda dessa, zoos10-40 är kanske mer för pcp eller vet du om det klarar fjäder med?
Batistuta skrev:PALLE_H skrev:Batistuta skrev:PALLE_H skrev:Hur är centerpoint 6-24x50 är det i klass med 4-16x40?
Man kanske skulle lägga en beställning på båda dessa, zoos10-40 är kanske mer för pcp eller vet du om det klarar fjäder med?
Jag tror Nitro har ett zoos på sitt FWB 300s
PALLE_H skrev:Batistuta skrev:PALLE_H skrev:Batistuta skrev:PALLE_H skrev:Hur är centerpoint 6-24x50 är det i klass med 4-16x40?
Jag tror Nitro har ett zoos på sitt FWB 300s
Jag tänkte ha på mitt Hw97 i så fall, får ta och kolla upp det siktet mer.Fwb 300 är ju antagligen rätt snällt mot siktet.
Batistuta skrev:Jag tror Nitro har ett zoos på sitt FWB 300s
börne skrev:Batistuta skrev:Jag tror Nitro har ett zoos på sitt FWB 300s
Han har ett Falcon & tidigare var det väl ett Leapers om jag minns rätt.
Nitro skrev:börne skrev:Batistuta skrev:Jag tror Nitro har ett zoos på sitt FWB 300s
Han har ett Falcon & tidigare var det väl ett Leapers om jag minns rätt.
Börne har helt rätt, jag har ett Falcon T50 på min FT FWB och Weaver T35 på min BR FWB.
Dock har jag två ZOS 10X40 på ett par andra bössor. Som jag har nämnt tidigare så anser jag att dessa sikten är grymt prisvärda och kan utan tvekan funka som nybörjarsikte till FT eller annan plinking.
För seriöst skytte kräver jag betydligt bättre än så men då snackar vi också helt andra slantar.
Har man vant sig vid dyrare bättre sikten så är det nog omöjligt att gå tillbaks till enklare sikten såvida man inte bara ska plinka och ha skoj.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst