Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Det är nog inte den bästa för tavelstansning.
Svår att skjuta med stöd pga effekten, men jag kan inte se att den går väldigt mycket sämre på frihand än en fullfarts 95a tex.
det florerar ju några här, vet inte om de lagt up tavlor, oftast är det så att de som har de här redan har ett precisionsvapen för målskytte och sen som lite protest har en HW80 eller liknande.
Batistuta skrev:För skojs skull. Finns det någon som kan prestera en hyfsad träffbild med en HW80. Hittills har jag aldrig sett någon som imponerar men det måste finnas.
Patrik skrev:Ingen bra träffbild dock men en liten video som jag gjorde med mitt HW80 för några år sedan![]()
Kan ta med min nästa gång vi ses får du provaBatistuta skrev:Varför ska man ha ett vapen som inte går att pricka med. Känns lite som Hatsan 125 enligt min mening. De jag har provat har inte varit bra, men det finns förhoppningsvis HW80 som går bra och det hade varit intressant att se vad de presterar.
Patrik skrev:Batistuta skrev:För skojs skull. Finns det någon som kan prestera en hyfsad träffbild med en HW80. Hittills har jag aldrig sett någon som imponerar men det måste finnas.
Ingen bra träffbild dock men en liten video som jag gjorde med mitt HW80 för några år sedan![]()
Silwer skrev:Ibland är det kul at släppa lite på allvaret bland tavlor och fallmål.
Silwer skrev:Nä jag erkänner att "magnumbössor" kanske inte riktigt är begripliga längre
Martin skrev:Kan ta med min nästa gång vi ses får du prova
Maccari-tunad i dagsläget, men har ett PG2 kit liggandes som skal i så småningom. Ligger på ca 205 m/s med H&N FTT .25.
Martin skrev:Kan ta med min nästa gång vi ses får du provaBatistuta skrev:Varför ska man ha ett vapen som inte går att pricka med. Känns lite som Hatsan 125 enligt min mening. De jag har provat har inte varit bra, men det finns förhoppningsvis HW80 som går bra och det hade varit intressant att se vad de presterar.
Maccari-tunad i dagsläget, men har ett PG2 kit liggandes som skal i så småningom. Ligger på ca 205 m/s med H&N FTT .25.
Sundan skrev:Finns det grejer att få tag på så man kan kopiera din setup ? Progunner verkar ha tagit bort fullpowerkiten nu o har bara tuningskit för 10J.
atte69 skrev:det är ju inget tävlingsvapen direkt med fullfart ..har man 80 an så fyller den kanske en annan lucka ..har aldrig prövat den i 16j ...den hade nog gått bra om den var en 22a nu e min en 25a 178mps i snitt i dag ..håller med om att det är väl inte det vapnet man tar om man vill få fina tavlor men allt e relativt ..hur som stöd mot dörrpost .Runarstyle ..ca 23-25m cal 25 jsb king .hw80 ..pg2 178mps .lite över 26j.
För att följa länken så måste du registera dig.
Air skrev:Fin tavla Martin.
Knotvillage skrev:Har kollat runt lite då jag blir lite sugen på ett 80 25. Ett PG2 kit ska ge omkring 25J. Det ska tydligen ge ett helt annat vapen, precis som mitt 97 blev. Min fråga är blir 80 som ett 97 eller blir det bara bättre out of the box? Skjuter det sockerbitar på 50m utan problem finns det ingen anledning att använda 97.
Knotvillage skrev:Jag fick inte in några brickor från mitt pg2 kit i 97an. Pistongen bottnade. Får man in maccarifjädern i pg2 sleeven? Hela kitet är ju snordyrt, över halva bössan. Många skriver ju att pg2 ger bästa precision. Rekylen ökar betydligt om man går upp i styrka. Passa pg2 kitet till 97an fler bössor eller varför skicka med två brickor som man inte får i? Ger 80 27j ur kartongen? Varför måste du kapa fjädern om den redan satt i geväret och gav 19j?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst