Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Knotvillage skrev:Vilket vapen och sikte? Kör du 10m kör du väl bara med korn? Testa med rundnos men på 10m ska det ju funka med plattnos.
Knotvillage skrev:Detta sitter ju redan original. Kanske inte lika tajt. Ett måste gör 97 är sleeve. Är som natt och dag, ljud/twang reduceras markant. Blev lite besviken dom första skotten när folk sa att 97an var en av de bästa ur boxen. Högt ljud och svag twang. Kan ju inte kosta många kronor att montera in en sleeve.
atte69 skrev:en uppklippt pet flaska (slät)= färdigt
Tompten skrev:Knotvillage skrev:Detta sitter ju redan original. Kanske inte lika tajt. Ett måste gör 97 är sleeve. Är som natt och dag, ljud/twang reduceras markant. Blev lite besviken dom första skotten när folk sa att 97an var en av de bästa ur boxen. Högt ljud och svag twang. Kan ju inte kosta många kronor att montera in en sleeve.
Tack. Ok, då skippar jag det. Men en sleeve då, måste man tillverka en sådan själv, eller finns det lämpliga att köpa?
Knotvillage skrev:Tompten skrev:Knotvillage skrev:Detta sitter ju redan original. Kanske inte lika tajt. Ett måste gör 97 är sleeve. Är som natt och dag, ljud/twang reduceras markant. Blev lite besviken dom första skotten när folk sa att 97an var en av de bästa ur boxen. Högt ljud och svag twang. Kan ju inte kosta många kronor att montera in en sleeve.
Tack. Ok, då skippar jag det. Men en sleeve då, måste man tillverka en sådan själv, eller finns det lämpliga att köpa?
Köp annars en riktig, tajt i hårdplast. Var försiktig bara när du spänner fast geväret. Mitt roterade så det blev två små repor. Tryck på bakstycket när du skruvar av det. Inte mycket tryck i fjädern men det räcker ändå för att skada gängorna. Köp PG2. Kostar 1050, värt varenda krona.
Tompten skrev:Knotvillage skrev:Tompten skrev:Knotvillage skrev:Detta sitter ju redan original. Kanske inte lika tajt. Ett måste gör 97 är sleeve. Är som natt och dag, ljud/twang reduceras markant. Blev lite besviken dom första skotten när folk sa att 97an var en av de bästa ur boxen. Högt ljud och svag twang. Kan ju inte kosta många kronor att montera in en sleeve.
Köp annars en riktig, tajt i hårdplast. Var försiktig bara när du spänner fast geväret. Mitt roterade så det blev två små repor. Tryck på bakstycket när du skruvar av det. Inte mycket tryck i fjädern men det räcker ändå för att skada gängorna. Köp PG2. Kostar 1050, värt varenda krona.
Och det är inget som höjer kraften, så det blir mer än 10J? Jag har pluggat på förfarandet på Youtube, och har nog lyckats förstå alla moment. Bakstycket är väl det som känns mest osäkert att ta bort, då våld måste användas.
atte69 skrev:Finns pg2 i 10j
Knotvillage skrev:atte69 skrev:Finns pg2 i 10j
Köper du från Hurricane kommer dom med 10J, Tyskland 7.5 och UK 16.2. (Kan bli problem med importen)
atte69 skrev:Knotvillage skrev:atte69 skrev:Finns pg2 i 10j
Köper du från Hurricane kommer dom med 10J, Tyskland 7.5 och UK 16.2. (Kan bli problem med importen)
lite väl felinfo,,,,
jo jag tittade på vortek,s sida å såg att 10j inte fanns tillgängligt längre,,,ber om ursäkt
men det står på hurricanes sida i text
12 fp = 16,2j alternativt sho high power = full fart ,,, det är väl fjädrar vi pratar om elr ,,,problem med import ?
vill man ha 10j så e de väl bara o kapa i 16j fjädern ,,vill minnas batistuta hade nån tråd om de
med all respect för 151 inlägg på 30 dgr
ps detta är väl egentligen inget för denna tråden ,,sorry
o ja öppnat såna har hänt dom e tomma ...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst