Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Knotvillage skrev:Tar du en insex 7 och tar bort locket ser du bara ett tomt rör. Finns både renodlade ljuddämpare samt insatser. Insatsen bygger på en fjäder som man virar filterduk runt och trycker in i röret. Kostar typ 200kr. Frågan är bara om det ger någon effekt. Det blir ju en liten nysning när man skjuter och jag tror denna försvinner med insatsen.
R.Capac skrev:Knotvillage skrev:Tar du en insex 7 och tar bort locket ser du bara ett tomt rör. Finns både renodlade ljuddämpare samt insatser. Insatsen bygger på en fjäder som man virar filterduk runt och trycker in i röret. Kostar typ 200kr. Frågan är bara om det ger någon effekt. Det blir ju en liten nysning när man skjuter och jag tror denna försvinner med insatsen.
Jag har inget lock på kompensatorn vad jag kan se. Får inte in en 7mm insex i kompensatorn utan våld. Men en liten insex finns där pilen pekar.
Är instruktionen med en 7mm insex till en annan kompensator?
Hur demontera kompensator?
För att följa länken så måste du registera dig.
Batistuta skrev:7:an är till ändlocket.
Tompten skrev:I helgen beställde jag även ett HW77K, kände att jag ville ha ett med vanlig kolv, och öppna riktmedel. Men jag är så vansinnigt nöjd med 97:an och dess mekanik, så jag körde på 77:an. Hade egentligen tänkt skaffa ett gevär med lite annan karaktär, typ brytbössa. Men vad tusan, gissar att jag kommer att köpa en hel del vapen framöver.
Konstigt det här, från att ha en kolsyrepistol jag aldrig sköt med, till att ha 2 pistoler och två gevär, som jag nästan dagligen luftar lite. Och så har jag hunnit med att sälja en pistol också. =)
R.Capac skrev:Det är ett lock på kompensatorn som med lite vilja avlägsnas med en 7mm hex.
Jag testade med sportwaffen-schneider varianten med fjäder och en filtduk. Skjutning väldigt öppet märkte jag ingen skillnad, frun tyckte att det blev något lägre ljud dock.
Summa summarum från min enkla test utan db meter summeras: inte värt att bryta mot gällande lagar beträffande "ljuddämpare".
Knotvillage skrev:........Folk pratar ju om hål i hål... kör med två stöd, svagt stöd mot axel och handen vilande på pipa. Ger bäst målbild efter snart en ask exact. Verkar som bössan satt sig lite, mer spridning i början.
Knotvillage skrev:Hur ser era tavlor ut från cirka 25m. Är detta en okej tavla för 10 skott? Folk pratar ju om hål i hål... kör med två stöd, svagt stöd mot axel och handen vilande på pipa. Ger bäst målbild efter snart en ask exact. Verkar som bössan satt sig lite, mer spridning i början.
Silwer skrev:handen under pipan, hur tusan skjuter ni egentligen, korrekt är ju under framstocken mellan vad ni har som stöd och bössan då rekylfjäderbössor hoppar som fan annars även mot mjukare underlag.
Silwer skrev:handen under pipan, hur tusan skjuter ni egentligen, korrekt är ju under framstocken mellan vad ni har som stöd och bössan då rekylfjäderbössor hoppar som fan annars även mot mjukare underlag.
Knotvillage skrev:Hur ser era tavlor ut från cirka 25m.
börne skrev:Knotvillage skrev:Hur ser era tavlor ut från cirka 25m.
Dock ingen HW... Air Arms TX200 HC shortstrokad för att va mer optimerad för 10J sittande med stöd 30 meter.
Innan den var inskjuten därav att träffbilden liger fel!
börne skrev:Tänk sen på att det finns vind också, min träffbild har två diaboler som lämnade en annars fin grupp, minns inte exakt anat men jag sköt rätt många här. Härligt när man ser diabolen går genom mittenhålet gång på gång![]()
Minns tyvärr inte cc måttet exakt men har 9mm i skallen, min PCP på samma avstånd håller 3,5mm också detta utomhus. Inomhus hade det såklart krymt lite för båda bössorna.
Knotvillage skrev:
Hade 3 som stack iväg men det blåste lite extra under några minuter och kan ju vara så att dom flyttades lite när det blåste på.
Kapten Kamin skrev:Knotvillage skrev:
Hade 3 som stack iväg men det blåste lite extra under några minuter och kan ju vara så att dom flyttades lite när det blåste på.
Ja, dom j-vlarna har en förmåga att göra det...
Knotvillage skrev:Kapten Kamin skrev:Knotvillage skrev:
Ja, dom j-vlarna har en förmåga att göra det...
Blir det till att skaffa HW80 25...sköt av det gula lilla koppen som ger ett pling vid träff. Inte många träffar den klarade av... Men som sagt, självåterställande mål 15-40mm. Finns på bukten för runt 400-450. Remington.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster