
Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tickstart skrev:Förslagsvis den "tunna" sidan framåt, i skjutriktningen, om du vill få högre fart och minde rekyl.
G0LI4T skrev:Den tjocka sidan agerar pistongvikt/shims. Fick en likadan fjäder till min HW50s. (sommaren 08)
Förklaring medföljde på en liten lapp.
Istället för att shimsa upp motsvarande del så lindas några varv extra.
Topphatten ska därför sitta på den sidan. "tunga sidan frammåt".
James gör inte Power fjädrar, utan fjädrar som ska förbättra skjutegenskaperna på bössan.
De gör att bössan ibland tom hamnar under de siffror som fabriken säger ska vara FAC fart.
Står tydligt förklarat på hans hemsida.
En av Maccaris nackdelar är att han ändrar utseendet mellan batcherna.
Jag har monterat 5 olika Maccari HW50 fjädrar i 3 olika bössor, alla va olika varv, längd tjocklek på tråd .... men alla hade dock samma fart och karaktär.
Kan ju vara som så att han får tag på olika kvalitet på fjäderstål och kompenserar det med tjocklek och med antal varv/vikt.
En annan nackdel är den lite längre locktimen om man jämför med tex V-Mach.
Men en sak är ialla fall säker, jag har inte lyckats få fjäderbrått på en enda Maccari fjäder.
Vilket jag därimot fått på V-Mach, Titan, och OX.
Och de Maccari kittade bössor jag har är alla betydligt lugnare än de V-Mach tunade jag har.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster