Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Ingen fara käre _mik_.
Diaboler av typisk sort och vid de typiska projektilhastigheterna vi ser har helt horribelt BC om man jämför med även den enklaste lilla .22LR-kula.
Så är det bara. Men jag tycker tråden är intressant så bara mata på med vad som finns,
_mik_ skrev:Hursomhelst. Jag ser gärna Nitros test i vindstilla också så att man får referensgrupper att jämföra deviation med.
Nitro skrev:_mik_ skrev:Hursomhelst. Jag ser gärna Nitros test i vindstilla också så att man får referensgrupper att jämföra deviation med.
Jo det vill jag såklart prova och gärna på längre håll.
Tyvärr är det inte rätt säsong för vindstilla. Men vi får se när det passar. Då ska det bli mer utförligt![]()
_mik_ skrev:Emellanåt gick målet på 0.5x1meter säkert för angreppen vid skjutavstånd på 40meter.
Kapten Kamin skrev:_mik_ skrev:Emellanåt gick målet på 0.5x1meter säkert för angreppen vid skjutavstånd på 40meter.
Om du missar ett mål med dom måtten på 40 meter så är något trasigt! Vad har du för bössa och skjuter med?
_mik_ skrev:H&N's tunga slog nog rekord tror jag:
...
Målet är en trakstorslunga som funkar som kulfång så det är inget litet plåtbleck jag siktar på
_mik_ skrev:Ja alltså projektilen far ju som en häxa på kvast och jag är ganska säker på att det inte är vindavdrift
_mik_ skrev:Ja alltså projektilen far ju som en häxa på kvast och jag är ganska säker på att det inte är vindavdrift
_mik_ skrev:Kapten Kamin skrev:_mik_ skrev:Emellanåt gick målet på 0.5x1meter säkert för angreppen vid skjutavstånd på 40meter.
Om du missar ett mål med dom måtten på 40 meter så är något trasigt! Vad har du för bössa och skjuter med?
Jag kör nästan uteslutande med jsb exact men fick för mig att prova några H&N varav en var rabbit magnum.
Jag trumpetade iväg dom med en AT44'a.
jsb på samma avstånd samlar bra, en gammal burk TR22 ur bodan är mindre imponerande:
För att följa länken så måste du registera dig.
H&N's tunga slog nog rekord tror jag:
Målet är en trakstorslunga som funkar som kulfång så det är inget litet plåtbleck jag siktar på
Egentligen hör det inte hemma här i Nitros tråd men jag kunde inte låta bli att svara på frågan.
Nitro skrev:Jag har ju förr provat olika ammo på olika avstånd och kört seriöst precisionsskytte med vindvimplar. Min erfarenhet är att oavsett avstånd så har jag fått hålla ut lika mycket med tunga kulor som med lätta. Så nu tre år senare ville jag passa på när det blåste som fasiken och testa lite igen.
PALLE_H skrev:Häftig videosnutt vad var det för kamera? de är alltid coolt med slowmotion bilder.
PALLE_H skrev:Blir väl nästan inte möjligt att få ett korrekt resultat om du inte hittar en tyngre kula som är likvärdig i presicion som Rs i vindstilla.
PALLE_H skrev:Blir svårt att få ett rättvist resultat om inte båda kulor har samma precision i utgångsläge.
Nitro skrev: Det är det jag ska försöka ta reda på i min högst ovetenskapliga test.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster