Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bara7 skrev:När skjuter ni andra på helgen? Vilka tider och dagar, jag var där i Söndags helt ensam mellan 11-14.
Bara7 skrev:Ja, jag mötte en bil precis innan skjutbanan. Kul att det finns aktivitet, var lite orolig ett tag. Jag skjuter också luft normalt men har nu skaffat en krutbössa så den skall skjutas in, när den är klar hämtar jag Impacten hos Tobbe.
Rudolf91 skrev:Men jag är nästan alltid ensam med luft, det är mest rimfire som gäller.
Leopold skrev:Rudolf91 skrev:Men jag är nästan alltid ensam med luft, det är mest rimfire som gäller.
Efter min erfarenhet så är det där det brukar landa när folk skjuter enbart bänkat med fullt stöd. Man drar ev ut avstånden till 100 meter för att få litet rimlig utmaning.
Andra bullar när folk skjuter i fristående skytteställningar med luft. knä stå sittande eller varför inte liggande vilket man inte ser mycket av. Där räcker 50 meter alldeles utmärkt.
Bara7 skrev:Lika bra att börja planera nu inför helgen, jag kommer att vara på banan runt 12-tiden, kan bli kl:10 eller 12, min mellan tös ville följa med för att skjuta.
Hoppas på att fler kommer.
bjosse skrev:Jag skjuter in mig på att skjuta. Kallt kvittar, men ösregn är inte min grej eftersom jag genom åren fått en svår överdos av vapenvård på grund av just regn.
Bara7 skrev:Jag ska dit som vanligt men vädret ser väl fuktigt ut på söndag så kanske det får bli lördag istället. Tavlorna blir så kassa i ösregn och jag har redan testat det.
Nitro skrev:Bara7 skrev:Jag ska dit som vanligt men vädret ser väl fuktigt ut på söndag så kanske det får bli lördag istället. Tavlorna blir så kassa i ösregn och jag har redan testat det.
Ni kommer kanske ihåg hur mitt kulfång ser ut. Tak över tavlorna och belysning så varkens regn eller mörker ska kunna stoppa skyttet.
Bara7 skrev:2.5mm för hela söndagen, jag blir blötare när min granne duschar! Med vindar upp till 8m/s med genomsnitt på 4m/s.
Lördagen bjuder på vindar upp till 12m/s!
Oavsett kan jag ändå inte på Lördag, tanten har fått för sig att jag vill till Emporia.
Rudolf91 skrev:Bara7 skrev:2.5mm för hela söndagen, jag blir blötare när min granne duschar! Med vindar upp till 8m/s med genomsnitt på 4m/s.
Oavsett kan jag ändå inte på Lördag, tanten har fått för sig att jag vill till Emporia.
okidoki, pest eller kolera alltså. Lördagen ser ut som en 30-06 skulle passa i den blåsten....jag får väl se om det går att träffa något alls![]()
Nitro skrev:Rudolf91 skrev:Bara7 skrev:2.5mm för hela söndagen, jag blir blötare när min granne duschar! Med vindar upp till 8m/s med genomsnitt på 4m/s.
okidoki, pest eller kolera alltså. Lördagen ser ut som en 30-06 skulle passa i den blåsten....jag får väl se om det går att träffa något alls![]()
Se det positivt. Du är en händig man. Ikväll går du ut i garaget och snickrar ihop fem vindvimplar och tränar på att tolka vinden. Lyckas du med att tolka vinden rätt så har du kommit långt.
Ett tips är att strunta i resultatet utan sikta mitt i tavlan på 25m och ha samtidigt koll på vindvimplarna just i skottögonblicket. Sen ser du var skottet vill dra iväg och hur mycket. När du börjar få lite koll på detta så provar du hålla ut istället och försöker på så vis skotten att ta där du vill.
Det kan faktiskt vara riktigt roligt. Lycka till
bjosse skrev:Jag vill till Österlen eller Smygehuk imorgon har hustrun bestämt. Att laminera tavlor är iofs ingen direkt dum idé. Ska faktiskt testa det
bjosse skrev:Jag vill till Österlen eller Smygehuk imorgon har hustrun bestämt.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster