Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
jojon80 skrev:Bra skjutet! Vart får man tag i såna tavlor om man inte är aktiv i nån klubb?
börne skrev:jojon80 skrev:Bra skjutet! Vart får man tag i såna tavlor om man inte är aktiv i nån klubb?
Bara att skriva ut... viewtopic.php?p=265301#p265301
_mik_ skrev:
@Nitro, Vad tror du om uppgraderingen med tre påsar gjutsand?
_mik_ skrev:...så valde jag att inte sitta och sortera vilket jag fick betala ett högt pris för på #3 på tavla 3. Rätta mig gärna om jag har fel som nollat den helt. Surt värre men det blir väl fler tavlor.
_mik_ skrev:_mik_ skrev:...så valde jag att inte sitta och sortera vilket jag fick betala ett högt pris för på #3 på tavla 3. Rätta mig gärna om jag har fel som nollat den helt. Surt värre men det blir väl fler tavlor.
Jag fann just i regelverket att inom box men utanför ring är 4p vilket skulle rendera 701p vilket genast känns mycket bättre!
Nitro skrev:Glömt bort hur skön avkoppling det kan vara
Lastlogon skrev:En riktigt bra video
För att följa länken så måste du registera dig.
Leopold skrev:Lastlogon skrev:En riktigt bra video
För att följa länken så måste du registera dig.
Ja den var mycket intressant! Särskilt det där han säger mot slutet om hur han sökte den vind han ville ha och drog max nytta av det för att vinna!
Även detta med kommentarer på hur tävlingar måste vara arrangerade så att skillnader i vind över dagen - och hur det påverkar deltagarnas chanser - blir så rättvist som möjligt. Här slarvas det inte bara inom BR utan även på tex VM i FT, just i detta fall hade man tydligen lyckats få till det efter att ha misslyckats tidigare år.
__
PS. Tog mig friheten att flytta inlägget till denna den mest aktuella BR-tråden för det är främst BR det handlar om. Notera dock att det är Extreme Benchrest i denna video dvs grovkalibrigt skytte på 75 & 100 Yards, ändå relevant för alla BR-intresserade anser jag.
Lastlogon skrev:... bättre precision i lägre fart när det var blåsigt, och tvärtom när det var vindstilla.. Inte logiskt i mina öron
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster