Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:densvenske skrev:börne skrev:
Själv var jag allmänt slö & trött efter en jobbig vecka av lite olika anledningar, så skjutglädjen kom aldrig igång riktigt, blev ingen lång dag & inte så många bilder!
Du vet var jag finns
Nu fattar jag faktiskt inte
Men som Johanna sa, du kanske bara bryr dig![]()
Är saker på jobbet som jag inte vill gå in på som gjort veckan lite "konstig"
Batistuta skrev:Lite ensamt idag![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Men nu jädra ska det skjutas
densvenske skrev:Batistuta skrev:Lite ensamt idag![]()
Vet ju inte när du är där. Funderade på att köra bort det dag
Batistuta skrev:densvenske skrev:Batistuta skrev:Lite ensamt idag![]()
Vet ju inte när du är där. Funderade på att köra bort det dag
Nästan varje tisdag, hojta och du ska få svar min unge man
börne skrev:Kommer det nån imorrn? ute eller inne, är lite kluven! Det kanske blir innebössan imorrn!
Jag & Nitro kommer
börne skrev:Så blev det då dags för första inomhus för egen del.
...
Leif hade beställt lite FWB fett till mig... sa att jag vill inte betala denDyrare smörja än detta är väl svårt att hitta
![]()
börne skrev:Så blev det då dags för första inomhus för egen del.
Plockade fram min TX200HC från skåpet igår, drog rent pipan & oljade stocken, vaxade systemet lite... va fin hon är![]()
Skötte sig exemplariskt direkt![]()
Seb smackar på...
Kul att Nitro äntligen kom & sköt![]()
Leif fortsätter att öva med sin Walther. För övrigt en sån pistong jag har i min TX som shortstrokar den 23mm.
Roger tränar på... börjar se riktigt fint ut![]()
Nitro med pistol. Testade också... jäkla va svårt det där är!
Tom sköt medan ungarna satt kvar i bilen & roade sig själva, dom verkade bli besvikna på att vi inte var ute & sköt, kan väl hålla med dom, det är ju så mycket roligare![]()
Roger testade Nitros skyttejacka... den var lite liten![]()
Nitro testade min bössa![]()
Leif hade beställt lite FWB fett till mig... sa att jag vill inte betala denDyrare smörja än detta är väl svårt att hitta
![]()
Blir till att riva bössan imorrn & testa detta fett som alla talar så väl om, ska även ta ur 1mm delrindistans då den ligger precis på gränsen! Sköt bara tre skott idag men dom låg mellan 10,37 - 10,41J om jag minns rätt vilket är under 10J på 4m men bara precis!
Batistuta skrev:Dagens kommentar var Nitro tillintetgjorde Börnes bössa med orden "eller kan man köpa en sån skitbössa som Börne har" Han kanske inte sa skitbössa men något ditåt var det iaf.
![]()
![]()
Leopold skrev:börne skrev:Så blev det då dags för första inomhus för egen del.
...
![]()
Gött att se att kölden inte hindrar skyttet iaf![]()
Ang FWB Spezial Gleitfett så är det i själva verket extremt billigt, jag har klarat mig på den knappt halvfulla tuben som hängde med när jag köpte min FWB100 för väldigt många år sedan och då har jag ändå använt den till litet av varje där den passar![]()
Men jag köpte en ny tub helt nyss så man inte är utan helt plötsligt.
Frågan är om detta fett är lämpligt även att smörja o-ringar som står under högtryck i pcp-vapen, någon som vet? Självklart pratar jag om ytterst tunna smörjskikt.
börne skrev:Batistuta skrev:Dagens kommentar var Nitro tillintetgjorde Börnes bössa med orden "eller kan man köpa en sån skitbössa som Börne har" Han kanske inte sa skitbössa men något ditåt var det iaf.
![]()
![]()
Ja du tyckte det va kul ja... Jag blev fan stöttTror han sa eller kan man köpa en medelmåttig bössa. Jag svarade direkt jävla rövhål
![]()
Sen sa han ju att han inte menade det så... han menade väl att det var en haldyr bössa, sen att den skjuter bra är ju en annan sak. För 8000kr som den kostade när den fanns så fick man jäkligt mycket bössa som verkligen fungerar till skillnad mot mycket annat skit!
Leopold skrev:Litet vanligt halvtaskigt väder eller några futtiga minusgrader får inte hindra oss såklart!
densvenske skrev:Tänkte se om de gick å skjuta i morgon någon som ska?
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster