10m stående
skyttekläder från topp till tå
FWB 602 med diopter
H&N Sport 4,5mm
40 skott
Dagens tavla är tillika mitt resultat i Hallandsseriens cuptävling som sköts i förmiddags. Eftersom det är smått obegripligt att jag lyckats nå cupfinalen var min målsättning att försöka bli bäste C-serie representant på tävlingen då jag inte kan matcha alla Elit, A och B-serie skyttar.
Som vanligt på 10-meterstävlingar blir jag nervös och spänd. Det är som att skjuta 40 särskjutningsskott i Field Target.
Första skottet efter startsignal blir ett kvitto på mitt tillstånd. Jag tar tryckpunkten för hårt på vägen ner mot pricken och en femma registreras utan bedövning... jaha...bara att försöka få ordning på puls, spända muskler och ofrivilliga skakningar och gå vidare, 39 bulor kvar...
Jag lyckas stundtals få ihop skyttet för att lika snabbt dra av riktigt dåliga skott som straffar mitt poängsamlande ordentligt. Skitskotten i träningslokalen blir 7or och här på tävling spretar dem iväg ytterligare till 5or och 6or.
Nåja, en timmes tävlingserfarenhet har jag i alla fall fått idag, och resultatet 344p räckte till att bli bäste C-serieskytt. De 10 bästa skyttarna efter denna grundomgång gick vidare till final och för att hänga på dem hade jag behövt 30p till... Segrare blev klubbkompisen Jonatan som går på Skyttegymnasiet i Sävsjö.
(
För att följa länken så måste du registera dig.)
För att följa länken så måste du registera dig.Träna på därute, för nån gång framöver kan det ju gå bra på en tävling och det vill jag inte missa!