Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Dom bästa är ju fallmålen som går upp automatiskt. janned på forumet har byggt ett gäng, men även köpt ett från Polen, kommer jag ihåg ska jag fråga honom var han köpte, har glömt.
Edit: Hittade sidan... För att följa länken så måste du registera dig.
Knotvillage skrev:Någon här som har bild på 97a med 422mm sikte. Funderar på airmax 8-32.
börne skrev:Knotvillage skrev:Någon här som har bild på 97a med 422mm sikte. Funderar på airmax 8-32.
För att följa länken så måste du registera dig.
redtop skrev:Goddag!
Ansluter till klubben efter att igår ha inhandlat ett begagnat HW97K cal .22 med den blå laminatstocken och ett Gamo MD 4-12X44 AO.
Jag var ute efter en bössa med lite tyngd att ha som övningsbössa för jaktskytte, och nog fick jag en en rejäl bössa! Den väger t.o.m. mer än min stutsare! Över 5 kg!
Har skjutit mycket FWB 300S i tonåren då jag höll på med tävlingsskytte och byggkänslan i den här bössan känns lika rejäl. Ska bli kul att se hur den skjuter när jag hinner testa ut det ordentligt.
Får läsa in mig lite om det är något som behöver modifieras. En sleeve verkar vara "standard" att montera så jag får titta på det framöver. Trycket behöver också justeras lite då det är alldeles för lätt just nu.
Tips på ammunition som brukar funka bra i dessa bössor mottages gärna.
/Redtop
För att följa länken så måste du registera dig.
HJFF1969 skrev:JSB har jag inte blivit imponerade av, iaf dom batcherna jag köpt av, toleranserna har varit dåliga.
börne skrev:HJFF1969 skrev:JSB har jag inte blivit imponerade av, iaf dom batcherna jag köpt av, toleranserna har varit dåliga.
Dock bör man ta med dom vid en eventuell ammotest då dom i 9 fall av tio brukar gå bra, men alla pipor är olika!
Hostile skrev: max typ 10m. Inte roligt att skjuta på tavla på så nära håll, blir ju bara ett hål i mitten.
Hostile skrev:På vardagar blir det oftast bara lite skjutande i trädgården och då på max typ 10m. Inte roligt att skjuta på tavla på så nära håll, blir ju bara ett hål i mitten. Så nu skjuter jag tandpetare hehe. Till helgen blir det nog lite tavlor.
Knotvillage skrev:Någon här som monterat PG2? När jag monterade båda brickorna hakade den inte upp. Samma för er? Kanske är så att den satsen passar fler vapen och då kan man finjustera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster