Dags för min tredje sommarskyttefest under avslappnade former.
Garanterat en av sommarens skönaste skyttefester som ni inte bör missa.
Utanför Tollarp i Skåne.
Adress: Skättilljungavägen 265
Alla forumsmedlemmar är såklart välkomna att delta. Även respektive och barn är välkomna såklart.
Så här var det förra året:
viewtopic.php?f=60&t=15714UppläggDå vi nästan blev fullt gäng redan på fredan förra festen så planerar jag att festen börjar på fredan medans skyttet drar igång på lördan.
Givetvis lär det ju skjutas och klämma på varandras bössor även på fredagen
På lördagen så är vi lite trötta då vi haft skoj fredag kväll så skyttet börjar först vid 11:00
När vi är klara nån gång på eftermiddagen så börjar den riktiga festen. Grillning och fest långt in på natten. Undrar om jag, Batistuta och Bjosse orkar sitta uppe till 04:00 och bryta arm igen
Vet inte heller om det blir något "Gå på glödande kol"
Det blir som det blir
Upplägget på skyttet är valbart.Bänkskytte på 25m. Jag har tavlor, vindvimplar och bänkar samt en del stöd. Vill man ha egna prylar så givetvis ta med.
Bänkskytte är ju normalt sett fördelat på 3 tavlor med 25 skott på varje med 20 min på var tavla.
Field Target
Tänkte en bana med 10 stationer och 30 mål.
Vill man skjuta både BR och FT gör man det
Vill man skjuta bara en tavla BR gör man det.
Vill man bara skjuta BR eller FT gör man det
Vill man gå två rundor FT så gör man det.
Vill man inte tävla utan bara plinka på burkar så gör man det.
Som sagt det ska vara avslappnat och kul.
Mina dykartuber ska vara fyllda tills dess, så högkomprimerad luft finns här. Kan dock vara god idé att ta med sitt fyllkit om inte mitt passar.
Nästa sak gäller övernattning.Riktigt trevligt sist då det påminde om tält läger på en musikfestival, haha
Det är tält/husvagn som gäller och plats finns det gott om.
Har även ett brygghus där man kan ligga med luftmadrass och sovsäck om man vill.
Givetvis så kan man blåsa upp sin luftmadrass med min kompressor.
Helt enkelt lite back to scouting.
Dusch och toa är såklart tillgängligt i boningshuset.
Käk och dricka är också viktiga områden.Jag fixar allt käk för både fred och lördag men ni får själva grilla. Grillen ser jag till att den är varm och den räcker till alla
När det gäller dricka så står jag för sånt utan alkohol. Misstänker att en del kanske vill bli lite på lyset och då tar man med sig egen dricka för att åtgärda det
Givetvis så finns det någon form av frukost.
Kostnad: Tja för att täcka mina kostnader så räknar jag 100:- per dag.
Krav: Givetvis är man välkommen som både gröngöling och som elit
Har inga krav på licens eller skyttekort.
Finns möjlighet att testa effekten på plats och för att resultaten ska bli rättvisa så är det bra om man kan ange sin effekt. Men det löser vi ingen Big deal.
Finns inga krav på proffsbössor man är givetvis välkommen med sin gamla Diana från 1952 utan riktmedel eller en splitter ny värsting Hatsan full action sniper med super trigger målsökande system.
Anmälan: Antingen så skickar man PM till mig eller så anmäler man sig i tråden.
Åter igen, missa inte denna fest om ni gillar avslappnat luftskytte och fest.
För att kunna planera så vill jag veta om det blir en eller två dagar.
Anmäld:Både fredag och lördag
Börne
Bara7
Leopold
TopGun
Sigge 63
Robban75 (är tyvärr inte med på lördag kväll)
Rudolf91
Bjosse
Staffan (kompis till Bjosse är tyvärr inte med på lördag kväll)
elofen
densvenske
mogwai
Kommer på lördag
Sweron
Larzzon
Batistuta
Beretta (deltager bara på skyttet)
Markus (kompis till Rudolf, åker hem lördag kväll)
Mats (nybörjare)
Ev. hemlig gäst på lördagen