Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:700 gram tycker jag kan vara lagom på en sån här bössa rent allmänt om man kan välja. Fast det viktigaste är att tryckpunkten är distinkt utan släp. Givetvis ska det klara gummiklubbstestet, mer än självklart.
Det läckraste avtrycket jag har i min ägo är inte FTP900 som man kanske kunde tro... visst det är superlätt på drygt 100 gram och inget att klaga på alls, repeterbart 100% vid omtag osv.
Nej det i särklass krispigaste är det jag har på min gamle Unique DES 69/U och det ligger på en gnutta över 1000 gram som är gränsen för pistoltypen vid tävling. Helt sagolikt bra och jag kan inte ens föreställa mig hur ett avtryck skulle kunna bli bättre än så.
Bara7 skrev:Här är en kaliber jag funderar på:
Bara7 skrev:Blev lite irriterad idag, fick en massa avtryckar fel, där avtrycket låste sig. Kanske jag som inte drog slutstycket i alla lägen?
Frank69 skrev:Bara7 skrev:Blev lite irriterad idag, fick en massa avtryckar fel, där avtrycket låste sig. Kanske jag som inte drog slutstycket i alla lägen?
Byt till en yodave fjäder!![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
kan regleras ca mellan 350gram - 550gram
http://luftvapen.info/viewtopic.php?f=129&t=10675
Bara7 skrev:Tja, någon sa att det aldrig kommer att ske, 10 skott genom samma hål.
Vad blir nästa utmaning, något förslag?![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst