Steyr LG 110
FT Sightron SIII
FT JSB Exact Premium
Skjutavstånd 38 meter
Skyttejacka
3x10 skott
FT sittande, stående och knä
Det är väl dags att börja träna lite
FT nu när säsongen närmar sig. Har inte rört steyern på länge, men idag var det dags att ta sig ut till stugan för att kolla lite hur allt lirar. Fortfarande snö och is vid sommarstugan och det var två minusgrader när jag kom ut dit tidigt i morse.
Satte upp lite tavlor och satte ner
ft kudden på 38m, som råkar vara en uppskottad fläck där jag parkerar bilen och som var fri från snö..
Några första skott...träffar lite lågt och får skruva upp till drygt 40m för att komma mer rätt..men det är ju så det är när det är kallt ute..
Sen tog det några skott innan jag vande mig med att avtryckarvikten är jäkligt mycket lättare på bössan än den luftpistol som jag skjutit 1500 skott den senaste månaden..
Men så småningom började jag bli varm i käderna och skotten satt ganska bra från sittade skjutställning på
FT kudde..
Har nu även monterat vattenpass som jag börjat inse att jag behöver. Lutar bössan mer än jag tror..när jag tror jag håller rakt...och det straffar sig på långhållen tror jag...misstänker att det inte alltid är vinden som får mig att missa i sidled...Men nu sitter vattenpasset där på ett väldigt lättavläst ställe...körde förra säsongen utan vattenpass för jag trodde inte att jag behövde det...
Stående sitter kvar ganska bra i ryggraden och fick in de flesta i det svarta från 38 meter på tavlan (som är 35mm)..Samma taktik som förra året vrida ner förstoringen till 14x och sen ha tålamod att bara vänta tills dotten hamnar där jag vill och sen trycka av utan konstigheter..
Knästående är dock lite värre, har besvär med höger knä och det gör ont att sitta i knästående ställning. Vänster handled som tar upp mycket av bössans vikt blev dessutom snabbt ansträngd....så det är bara att hoppas på att det löser sig...
Stående och knästående sköts rakt av på dessa enda tavlor. Sittande
FT sköt jag några tavlor tills allt föll på plats, sen denna tavla..
FT säsongen har härmed startat för mig och min Steyr..!
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Sittande
FT För att följa länken så måste du registera dig.Stående
För att följa länken så måste du registera dig.Knästående
För att följa länken så måste du registera dig.