Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Knotvillage skrev:Ingen vet var man kan hitta ett PG2 kit? Vill inte vänta 4 veckor.
femtior skrev:Hej
Håller på med en reklamation av ett Vortek PG2 kit till HW80k cal.25 köpt ifrån Wasana. Var säker på att du får ett av de nya kiten om du beställer där ifrån. Nedan är delar av min mejl konversation.
>> Hello Jesper,
>>
>> I'm afraid some HW80 kits were faulty, springs too short... I must admit I didn't realize it.
>> But I've had a similar claim from another customer, I will replace your kit but not sure when I can ship.
>> Placed last order at Vortek 19. April, they still haven't shipped due to backlogs.
>>
>> Best regards
>> Alex
>>
>> Am 18.05.2017 um 16:38 schrieb Jesper Andersson:
>>> Hello Alex
>>>
>>> Bought a VORTEK PG2 TuneKit HW80 HO from you a while ago. I have shot about 800 pellets thru it but it still not leaving more than 21 joules. My rifle is a cal .25 and i´m using HN FTT, 20 grain leaving an average of 180m/s. Before it did 195m/s with HN FTT 20 grains.
>>>
>>> As comparison my HW97K cal.22 also tuned with vortek increased from 204 to 220m/s using HN FTT,14,8 grain. I expected an increase in my HW80 cal.25 aswell.
>>>
>>> Do you have any idea why this is ?
Christoffer skrev:Precis som du säger, jag hade kollat dåligt och inte sett/förstått att det satt en sleeve i pistongen. Utan den gick det att spänna upp utan problem. Och vilken skillnad det blev!!!
Kunde inte hålla mig så jag var ute med pannlampa och sköt in siktet på ca 25m. Helt tyst bössa, låter nästan som en pcp. Snabb locktime, grym skillnad mot original! Efter justering avslutade jag med en 9 skottsserie som låg inom en enkrona, visst kanske inte så imponerande. Men så bra har aldrig den här bössan skjutit, jag hade nästan börjat tro att det var skit mellan spakarna som var problemet.
Stort tack till alla som hjälpt mig med tips och idéer!
Mvh
Christoffer
Avalonblower skrev:Max 25 joule är nog den lämpligaste gränsen för HW80 med ett bra kit...
femtior skrev:Har nu fått mitt nya vortek kit.
Gamla kitet som jag reklamerade total längd inklusive guider 252 mm. Denna hade även främre guide i aluminium.
Nya kitet total längd inklusive guider 261 mm, främre guide i nylon.
Har inte testat denna i kronograf ännu då den är utlånad, men stor skillnad
Känns nu precis som i Ulf´s recension
viewtopic.php?f=39&t=6129
femtior skrev:Behövde inte skicka tillbaka det felaktiga
Då borde det ju att gå att kunna gå att förlängs den felaktiga med brickor.
Fick du ett helt nytt kit?
femtior skrev:Då borde det ju att gå att kunna gå att förlängs den felaktiga med brickor.
Nej det gick inte, inte ens en bricka...det provade jag. Då hakade den inte upp.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster