Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
T.Lundberg skrev:Köp Suhl av mormor du. För att följa länken så måste du registera dig. Lite läsning
solvebring skrev:T.Lundberg skrev:Köp Suhl av mormor du. För att följa länken så måste du registera dig. Lite läsning
Okej. Du tror på den alltså. Trevlig blogg du länkade till förövrigt. Nå, finns det några kända beganadepriser på dylika bössor?
T.Lundberg skrev:Du får väl ge mormor ett bud som du tycker verkar skäligt. Sen får ni väl förhandla.
A Nilsson skrev:Köp suhlen för ett bra pris, mormor kräver väl inga stora pengar? Skjut med den ett tag, börja med de öppna riktmedlen, gillar ni att skjuta så finns det uppgraderingsprylar i tyskland eller köper ni en nyare bössa för lite mer pengar än vad stoegern kostar, folk brukar rekomendera hw30s.
T.Lundberg skrev:https://www.gunspares.co.uk/products/24447/303/ kan vara bra att ha.
A Nilsson skrev:Jag tycker att du kan provskjuta då märker du nog om det är några fel, kom ihåg att inte avfyra utan en diabol i loppet. Det värsta skulle väl vara om packningen vittrat sönder, har du tur så behöver packningen bara lite olja, eller ingen olja alls.
atte69 skrev:Walter 55 är en bra gammal tävlingsbössa..den kommer att sticka upp en hel del i pris ...303 an e en kul bössa men det är nog" bara"en plinker men det räcker långt bättre kvalitet än i många av dagens låg å mellanbudgetbössor.. ..
NiclasC skrev:Angående Haenel 303 så har jag en sån som jag labbat och jobbat mycket med. Det var min pojkbössa och hade skjutit massor av skott
när jag hittade den i garderoben för några år sen. Jag fick då för mig att ta isär den och sätta mig in i hur ett luftgevär verkligen fungerar.
Fick just den där känslan att det var nog gammal god kvalitét från förr det var frågan om...
Dock måste jag säga att jag blev ganska besviken när jag såg insidan. Inte för att den var sliten men för att den var väldigt enkel och "yxig".
Komptuben såg ut som att dom vridit igenom en brotsch med våld för att sedan putsa till lite. Djupa spiralspår även där kolvtätningen löper.
Bössan har även en väldigt enkel avtryckare(iaf min variant) som förstås inte är så bra för seriöst skytte men det är ju en annan sak.
Så jag vill nog påstå att en Haenel 303 inte är så mycket att hurra för. Vet inte riktigt på vilket sätt en typ 1000-kronors Gamo skulle va sämre...?
Detta däremot min uppfattning av just min bössa. Kanske andra är bättre.
/Niclas
T.Lundberg skrev:Skall vi sammanfatta det på ett enkelt sätt. Köp som brukar dyka upp är 1 Feinwerkbau 300S( En rejäl matchbössa stor tung gedigen evighetsmaskin) 2 Weihrauch HW 30S,HW97 3 Walther LGV,LGU ( Både nya och äldre varianter). Sen är det ju mycket Air Arms,FX airguns,Steyr,Pardini,Daystate. Ujuj det här blir dyrt det...
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster