Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Peccus skrev:Tack Knotvillage,
Hurricane verkade inte ha något just för HW5:n just nu dock.
Sleeve, är det en sån här du menar då: För att följa länken så måste du registera dig.?
Knotvillage skrev:fjädern ändrar inte skjutbarheten
börne skrev:Knotvillage skrev:fjädern ändrar inte skjutbarheten
Det där är ju inte sant... en kraftigare fjäder kan både göra gott för en bössa men även göra den sämre!
Tar min AA TX200 som exempel, den går bra i 10J original men med lite handpåläggning i form av shortstroke & sleeve går den ännu bättre. Original i 16J så går den som en dröm i jämförelse med 10J & med ett Vortek 16J kit ännu bättre så i det fallet gör en kraftigare fjädern att skjutbarheten blir bättre, rappare, kortare locktime & såklart bättre kulbana!
Stoppar man däremot i en för kraftig fjäder så går det på andra hållet & den blir sämre då det blir mer rekyl osv. vad som passar är olika för olika vapen!
Air skrev:Hw50 är inte direkt lämplig att ta ur full kraft ur den blir svårskjuten mest då i
kaliber 4,5mm.Men är det inte så noga att träffa bra så ok då.
Det är en otroligt fin 10J fjädergevär i 4,5mm lättspänd lagom vikt skjuter mjukt fint
man kan göra en egen PET sleve till den.I 5,5mm fullkraft går det att skjuta då de går
lite mjukare men inte helt lätt skulle välja de större HW modellerna där istället.
Batistuta skrev:Air skrev:Hw50 är inte direkt lämplig att ta ur full kraft ur den blir svårskjuten mest då i
kaliber 4,5mm.Men är det inte så noga att träffa bra så ok då.
Det är en otroligt fin 10J fjädergevär i 4,5mm lättspänd lagom vikt skjuter mjukt fint
man kan göra en egen PET sleve till den.I 5,5mm fullkraft går det att skjuta då de går
lite mjukare men inte helt lätt skulle välja de större HW modellerna där istället.
HW 50 är alldeles perfekt i 16 joule, vilket den också är gjord för.
Batistuta skrev:HW 50 är alldeles perfekt i 16 joule, vilket den också är gjord för.
dagevert skrev:Batistuta skrev:HW 50 är alldeles perfekt i 16 joule, vilket den också är gjord för.
Nja, HW50s/HW99 i .177"/4,5mm er etter min mening best ved 10.5fpe/14,2joule, den blir for skarp med mer effekt enn det. Har sett mange på britiske fora oppleve det samme,, så det er nok ikke bare børsa mi..
HW50s i .22 derimot, er antagelig nær på oprimal i 16joule/11.8fpe
Batistuta skrev: Sedan finns det förstås några som inte tycker som jag.
Knotvillage skrev:Montera sleeve, eller PG2. Sleeve är som natt och dag. PG2 kiten kostar runt 1200, sleeven ingår då men testa gör en egen. Behöver inte vara rädd att ta ut fjädern. Hade ingen förspänning i någon av mina. Kör du med öppna riktmedel?
Knotvillage skrev:Det ena verkar ge runt 15 och det andra är HO, osäker på effekt men gissar på runt 19. Köp annars ett 16j från Tobbe.
Knotvillage skrev:Tobbe har inga i lager. Kolla med Wasana. Står väl i lite längre ned att HO ger omkring 15j?
Peccus skrev:Jag läser det där som x<15J, att det kitet genererar under 15J. För att följa länken så måste du registera dig.
Eller?
Vi får se helt enkelt. När jag väl kommer igång så kanske det visar sig att jag är mer än nöjd med geväret i std-utförande. Ville mest ha koll på vad som finns och vad man bör vs. INTE bör göra.
Tack!
Peccus skrev:Knotvillage skrev:Det ena verkar ge runt 15 och det andra är HO, osäker på effekt men gissar på runt 19. Köp annars ett 16j från Tobbe.
Ena är SHO (Super High Output) och den andra är HO (High Output). Om man tittar här så verkar SHO vara det som är 16J:
För att följa länken så måste du registera dig.. Därför jag blev lite ställd, alltså i vilket läge skulle man då välja mellanfjädern.
Förlåt, jag må vara helt blind men jag hittar inget kit som passar HW50 på Hurricane? (För att följa länken så måste du registera dig.)
Hade du någon bra länk till en pre-fab sleeve med?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster