Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Knotvillage skrev:Vad har du för sikte?
börne skrev:Varför man vill välja under 12ft/lbs kitet är för att gränsen går där i FT, gränsen är satt efter den licensfria farten i England där det är hårda straff ifall du ligger över! Alltså är 15J perfekt.
Peccus skrev:Knotvillage skrev:Vad har du för sikte?
Det är ett sånt här jag har: För att följa länken så måste du registera dig.
Påverkar siktet valet av kit/fjäder på något sätt?
Knotvillage skrev:Peccus skrev:Knotvillage skrev:Vad har du för sikte?
Då känns det vettigt att montera ett HO kit, både för bättre kulbana samt få i en modellanpassad sleeve.
Peccus skrev:Knotvillage skrev:Peccus skrev:Knotvillage skrev:Vad har du för sikte?
Då känns det vettigt att montera ett HO kit, både för bättre kulbana samt få i en modellanpassad sleeve.
Grymme! Som om jag behöver fler köpargument...
Tack mr Knotvillage.Vi får se hur det hela faller ut. Hurricane skulle ev. få in några HO-kit om några veckor, så jag har lite tid på mig att fundera.
Peccus skrev:Stort tack.
Både för svaren och engagemanget.
Peccus skrev:Påverkar siktet valet av kit/fjäder på något sätt?
börne skrev:Peccus skrev:Påverkar siktet valet av kit/fjäder på något sätt?
Det är väl mer att alla sikte inte pallar den dubbelriktade rekylen i en fjäderbössa!
Knotvillage skrev:Peccus skrev:Stort tack.
Både för svaren och engagemanget.
Har du lagt en order eller gör du det under kvällen..
Knotvillage skrev:Vad skiljer mellan 50 och 97? Kammaren? Har förmodligen ett PG2 att sälja.
Knotvillage skrev:PG2 HO eller?
Knotvillage skrev:Kolla på demoanvisningar på tuben. Ingen förkomp. på originalfjädern. På min HO/SHO behövdes cirka 90kg till förkompen. Går utan verktyg.
Knotvillage skrev:Brytpipa är lättare än underspännare. Mindre prylar. Jag kollade på tuben på båda mina. Var till stor hjälp. Sprintarna är rundade i ena ändan. Kolla vid montering. Sen måste du haka upp avtryckaren vid montering sen avfyra den. Glöm ej säkringen till avtryckaren. Krävs lite verktyg. Spårmejsel, don, lite större modell av ringnyckel typ 17/18/19, pensel till fettet samt skruvstäd. På 97an körde jag bara skumgummi vilket resulterade i en liten repa. På 80an körde jag trä mellan före skumgummit vilket gav ett bättre resultat. Sen krävs en del tryck till fjädern. Till mina krävdes det drygt 90kg.
Peccus skrev:Knotvillage skrev:Brytpipa är lättare än underspännare. Mindre prylar. Jag kollade på tuben på båda mina. Var till stor hjälp. Sprintarna är rundade i ena ändan. Kolla vid montering. Sen måste du haka upp avtryckaren vid montering sen avfyra den. Glöm ej säkringen till avtryckaren. Krävs lite verktyg. Spårmejsel, don, lite större modell av ringnyckel typ 17/18/19, pensel till fettet samt skruvstäd. På 97an körde jag bara skumgummi vilket resulterade i en liten repa. På 80an körde jag trä mellan före skumgummit vilket gav ett bättre resultat. Sen krävs en del tryck till fjädern. Till mina krävdes det drygt 90kg.
Tack.
Jag lär få anledning att återkomma. Tänker själv att det får bli ett projekt för vintern eller så.
Knotvillage skrev:Peccus skrev:Knotvillage skrev:Brytpipa är lättare än underspännare. Mindre prylar. Jag kollade på tuben på båda mina. Var till stor hjälp. Sprintarna är rundade i ena ändan. Kolla vid montering. Sen måste du haka upp avtryckaren vid montering sen avfyra den. Glöm ej säkringen till avtryckaren. Krävs lite verktyg. Spårmejsel, don, lite större modell av ringnyckel typ 17/18/19, pensel till fettet samt skruvstäd. På 97an körde jag bara skumgummi vilket resulterade i en liten repa. På 80an körde jag trä mellan före skumgummit vilket gav ett bättre resultat. Sen krävs en del tryck till fjädern. Till mina krävdes det drygt 90kg.
Tack.
Jag lär få anledning att återkomma. Tänker själv att det får bli ett projekt för vintern eller så.
Projekt för vintern...? Skulle säga att det tar en timme. Montera innan helgen så du får användning av bössan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster