FWB300 10J
Falcon 10-50
JSP Express 4.52
Skyttejacka
Dags att motionera fjäderbössan inför Field Target SM och Scandi Open i Forshaga.
För att följa länken så måste du registera dig.Då det var svaga vindar idag, så kom naturligtvis myggen på besök, med en fifty-fifty mix av djungelolja och blåvit sprayen så brukar det gå bra.
För att följa länken så måste du registera dig.Första 5 skotten med
FWB (på flera månader) sittande på kudden på 20m, 4 bra skott och ett som slirade lite. Bössan levererar men gubben bakom avtryckaren är rostig.
För att följa länken så måste du registera dig.Att skjuta i 10J på 45 meter är en utmaning. Jag väljer att hålla upp mot vinden från vänster och lyckas skapligt.
För att följa länken så måste du registera dig.Jag ökar med 2,5m till 47,5 och försöker läsa vindpåverkan och håller vänster och trycker av. Två skott tappar jag bort åt höger fullständigt. Kan det vara så att vinden hos mig är svag men från 20m och ut till 47,5m är vindpåverkan betydande men det missar jag och därför tappar jag bort två skott åt höger. Jag behöver bli bättre på att bedöma vind på hela sträckan, inte bara titta på mitt snöre vid pipans mynning.
För att följa länken så måste du registera dig.Trevligt färgglatt sällskap bland blåbär och ljung.
Även idag censureras mitt 50m resultat, det gick åt h-vete igen.