gubbe skrev:Jag gillar.

Då kommer det mer här till dig & andra som vill se
Idag blev det en tur på 21km på Ivö som ligger i Ivösjön som är Skånes största sjö. Varit här rätt många gånger som ung då det festades hos en polare i Barum, då blev det oftast ölbrännboll vid campingen. Har även "övningskört" MC där som ung då det är rätt tunt med poliser
Annars har jag inte sett ett skit av ön... 25 minuter hemifrån
Det lär ju bli fler turer dit nu när man sett vad man missat!
Vi parkerade på landsidan & tog Ivöfärjan över, lite kul att det är min förtjänst att folk kan ta sig över då det är jag som tillverkat & renoverar linhjulen till färjan
För att följa länken så måste du registera dig.Första målet blev Ugnsmunnarna.
För att följa länken så måste du registera dig.Det är små grottor, som uteroderats i strandbrinken av Litorinahavet (5 500 – 2 000 f.Kr.) Här ska visst också finnas rikligt av olika fossil från kritaperioden.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Att träden står kvar, var ett par träd som mer eller mindre hängde i luften!
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Kaolinbrottet, där brytning av kaolin pågick till och med 1950-talet. Där ska visst också finnas en massa fossil, var en hel del som klättrade runt där & letade nu när vi var där!
För att följa länken så måste du registera dig.Härifrån blev det magiskt vacker stig, gick först upp då Ivö klack ligger 134 möh & vi var ändå aldrig ända uppe idag vilket var tanken, men det får bli nästa gång!
För att följa länken så måste du registera dig.Sedan var det svag downhill ner till vägen i sagolik miljö, får dra dit med riktig kameran & gå någon gång, man kan inte stanna hela tiden när man cyklar i grupp!
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Nu vet jag vad det var arbetsledarna snackade om innan semestern ang färjan då vi gör en del servicejobb på färjan. Det enda jag snappade upp var att grindarna på färjan behöver renoveras, tror jag hittade felet
För att följa länken så måste du registera dig.