Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
densvenske skrev:Hur ser de ut i dag? Kan man ligga kvar i sängen eller är ni där?
börne skrev:densvenske skrev:Hur ser de ut i dag? Kan man ligga kvar i sängen eller är ni där?
Jag kommer inte idag, kan inte ens hålla i en bössa med förmodat revbensbrott. Sen hade jag inte kommit ändå då jag ska på släktträff även om jag inte tycker det är så kul nu, får välja att knapra piller eller dricka bort smärtan idag!
Men åk du dit, vi saknar din närvaro & bara för att ingen skriver brukar det vara folk där då dom flesta inte skriver nåt här! Kan ju inte lova men så brukar det vara!
densvenske skrev:Lät tråkigt börne! Får se om jag kan vakna till här eller inte
börne skrev:densvenske skrev:Lät tråkigt börne! Får se om jag kan vakna till här eller inte
Morsan säger att det verkar farligt med MTB![]()
Fast i detta fall var det den hemska & farliga stadsdjungelns hårda yta som jag dunsade ner i så det hade kvittat om det var hennes elassisterade damcykel eller min coola MTB jag använde
densvenske skrev:Bättre du håller dig till skyttet
Larzzon skrev:Tyvärr uteblev vår hovfotograf idag.
gubbe skrev:Larzzon skrev:Tyvärr uteblev vår hovfotograf idag.
Det verkar finnas fler bra fotografer.
börne skrev:Blir det nåt imorrn... Tänkte komma förbi & grilla, behöver lite socialt umgänge efter en vecka hemma.
Det är väl kl 12:00 som gäller även när jag inte är där & "bestämmer"
börne skrev:
Det är väl kl 12:00 som gäller även när jag inte är där & "bestämmer"
sigge63 skrev:kommer inte förkyld
börne skrev:sigge63 skrev:kommer inte förkyld
Det är bra du inte kommer förkyld för jag vill inte åka på nån hosta eller liknande nu. Kollade Ack Värmland nyss & det gjorde ont![]()
Krya på dig
Leopold skrev:Vi körde ett varv med detta i våras i sydliga regionen, nu vill jag köra ett nytt examinationstillfälle för de som är intresserade.
Vänligen anmäl intresse i denna tråd först och främst.
Nu har vi bestämt ett examinationstillfälle: det blir lördagen den 28/10 kl 10:00, på Mörrum SG's domäner.
Vi är för närvarande en nätt liten grupp på fyra personer anmälda så det finns plats för fler. Anmäl intresse i så fall så fort som möjligt.
Instruktioner och länkar till utbildningsmaterialet hittar ni i tråden men jag lägger upp dem här också så vi har det samlat:
- detta IID-nummer används dels på provet för att identifiera er (tillsammans med någon form av id-kort vid behov), dels vid inloggning på SvSF:s tävlingskalender för att betala provavgift/skyttekort samt tävlingslicens
Den praktiska delen går ut på att säkerställa att skytten kan hantera vapnet på ett säkert sätt under skjutning av ett mindre antal skjutstationer, inkl förflyttning mellan dessa. Studera FT-reglerna noga inför detta delprov.
Regler (inklusive säkerhetsrelaterade) och handhavandemässiga detaljer beskrivs ibland på litet olika sätt i vårt FT-regelverk vs. de mer generella utbildningsmaterialen, notera skillnader som underlag för att kunna föra en informerad diskussion vid ev tveksamheter. FT-skytte och de vapen vi använder har en del särdrag jfr krutgevärsskytte som kommer att lyftas fram särskilt under examinationen.
FT-specifikt regelverk: För att följa länken så måste du registera dig.
SäkB: För att följa länken så måste du registera dig.
___
Tog mig friheten att bumpa upp även koordinaterna här i första inlägget:börne skrev:Här är en kartlänk så dom som inte varit på MSG skjutbana hittar dit... För att följa länken så måste du registera dig.
Batistuta skrev:Sedan blev det Walhter LG 55 med diopter, en av de bästa fjäderbössor som gjorts. Helt underbar!
Tinis skrev:Det var en rolig dag och mycket folk. Tack själv
börne skrev:Tinis skrev:Det var en rolig dag och mycket folk. Tack själv
Du måste ju berätta att du & Bati tävlade & att du slog honom
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster