Första PCP-geväret

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Första PCP-geväret

Inläggav scratch 24 jul 2009, 10:54

Daniel O
Visst är det så att man bör ha någorlunda kvalitet på siktet för att klicka, men hammerli skrev att han hade en FX kikare, och en sådan har jag haft. jag är ganska säker på att det siktet tåls att klicka med. Sedan att det skulle ta tid att klicka är ju inte sant, eller jo visst tar det tid, men det går på en sekund så det kanske man förlorar då. Det som tar tid är ju att avståndsbedömma vilket man måste göra oavsett man klickar eller håller under/över

max54
Om du vill mildotta så mildotta. Det jag skrev var ett förslag på hur man kan använda siktet och om du tycker att man måste vara Fieldtarget världsmästare för att använda ett sikte på det sättet, så får det stå för dig. Själv tycker jag att det lättare att sikta rätt på, när jag övningsskjuter på 10m inomhus så gör jag så och därför vill jag göra så när jag skjuter på andra håll också

Hammerli
Jag hade inte rekomenderat att använda nagellack, tar du av siktet så får du ändå skjuta in det igen och då har du ett fult märke. Klisterlapp tycker jag är smidigare. En bra idé är dock att skaffa bra justerbara fästen ala sportsmatch så att du kan skruva på ett nollat sikte från början och justera in det med fästet ut till kanske 20-30m, på så sätt så blir du av med eventuell barreldrop problem och får ett större spannrum att jobba med i ditt sikte. En stor anledning till att folk får problem med klickning är att de har barreldrop och får skruva upp sitt sikte i toppen utav justermånen och i det läget så funkar inte budgetsikten lika bra, där kan inställningarna bli olika från klick till klick.
Användarvisningsbild
scratch

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 38 gånger i 34 inlägg

Inläggav HämmerliSP20 24 jul 2009, 10:59

Crosman skrev:Se istället pumpen som ett komplement då luften i tuben alltid kommer att ta slut vid fel tillfälle. :( När tuben går under 200 bar så är den fortfarande användbar . Det är ju inte så jobbigt att pumpa mellan 180 och 200 och det kan ju rädda dagen. :-) Så sälj inte pumpen.

Mellan 180 till 200 är ju den jooobbigga biten :oops:

Pumpen kommer ej att säljas utan den får bli en nödlösning/reserv om luften tar slut i tuben. Men nu först får det bli att skaffa kondition via pumpning.
Känner inte att budgeten tillåter tub/fyllkitt ännu :)
HämmerliSP20

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: VPSK

Inläggav Crosman 24 jul 2009, 12:43

Ja det blir billigare att köpa ny t-shirt när bicepsarna sväller än att köpa tub :lol:
Mvh Crosman
Cutlas .22 Nikko Stirling 6-24x56AGIR
Crosman

Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 4 gånger i 3 inlägg

Inläggav HämmerliSP20 24 jul 2009, 14:11

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------// Scratch //

Det var kloka råd att inte färga ifall man byter sikte och flyttar till annan bössa. Är ju annat med de öppna man har på pistolerna.

De fästen jag köpte var Match Mount och de får duga så länge.
Det var som jag skrev i tidigare inlägg att så ofta kommer jag nog inte behöva ställa om så ditt tipps kommer att testas.
Kommer även lära mig kompensera med mildotten.

//Crossman //

Ja det blir billigare med nya t-shirts men ölkontot blir dyrare så det kanske går jämt upp :smt021
HämmerliSP20

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: VPSK

Föregående

Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)