Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
blittan skrev:Läst om "skrap-problem"
Incite skrev:Siktet borde duga fint för dina ändamål. Finns ingen anledning till overkill.
Nitro skrev:Incite skrev:Siktet borde duga fint för dina ändamål. Finns ingen anledning till overkill.
Håller defintivt med Batistuta att gå upp mer i förstoring.
X24 i förstoring är definitivt inte "overkill" på något sätt om man även ska bruka bössan till bl.a.tavelskytte anser jag.
Finns ju inget tvång att köra på full förstoring, Det går ju bra att skruva ner till 6 om man finner det bäst.
Ja förresten, välkommen!
blittan skrev:Beställer HW50, 3-9 siktet, pet sleeve, set back trigger till och börja med.
Blir från Hurricane,
blittan skrev:Överväldigad av er omtanke och kunskap.
Funderade på en HW30S men föll på att barnen hanterar lånebössan skapligt idag och dom växer samt att man är lite egoistisk, därav valet på 50S.
Tror att i slutändan så har vi nog gemensamt mer nytta av den större. Blir lite fel skjutställning ett par år, men inte värre än för hur en annan kände för 300s när man började skjuta i ungdomens dar.
Air skrev:Inläggen är nu monterade från Weihrauch.
axel skrev:Jag hade övervägt någon av HWs andra modeller, jag hade en HW50s som jag kämpade länge med. Jag hade stora problem med otäckt skrapande och kinkande vid uppspänning, som jag inte lyckades lösa. I övrigt var det inte något fel på bössan dock.
HW30s har lite samma tendenser, men där hade jag iaf lättare att avhjälpa problemet med olika plastinlägg och fetter på diverse delar.
Air skrev:Inläggen är nu monterade från Weihrauch.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster