Tack för alla svar.
Gällande HW så har jag varit helt nöjd med min 30s jag hade för det ändabruk den är skapad för.. Då Hw 77 och 97:an är väldigt nära TX200 så läste jag en hel del (typ 200 sidor plus) på diverse amerikanska och engelska sidor där folk som har eller haft båda gevären och jämfört de sida vid sida.. de flesta är eniga om att precisionen på bägge varianterna är näst intill lika bra men just att
AA har bättre finish, är snyggare, direkt mer redo att skjutas från lådan utan större ingrepp. jag fick uppgradera min 30s med vortek kit för att den skulle bli optimal! Så onödigt egentligen när man förväntat sig att ett premium gevär ska vara optimal när den levereras.
Jag funderade länge om jag skulle bara beställa ett GW77 från Tyskland och stå ut med att den inte är lika vacker att titta på som ett TX200. Men efter att ha skruvat med HW30 och sett kvaliten på skruvarna och lite annans så känner jag nånstans att det är värt att lägga ut mer pengar och få så bra som det går gevär och som dessutom enligt alla jag har hört kanske det vackraste luftgeväret som nånsin har tillverkats!
Med det sagt så måste jag ändå medge att HW30S är ett kanongevär och jag var riktigt nöjd med den utifrån de krav jag hade då på första gevär.
Möjligtvis om man skulle hitta ett HW77 som redan är tunad för resonliga pengar så skulle den kanske kunna stilla hungern efter tx200 .. ett litet tag