Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Batistuta skrev:Idag har jag labbat med min TX200. Det som gjorts är sedan köpet (beg) nerslipning och omblånering, fixande med trycket och en shortstroke med Walthers 23 joules kit. Shortstroken blir ca 20 mm och det tycker man borde göra susen för skjutbarheten. För att få i Whalther fjädern var jag tvungen att kapa tre varv. Men sedan gick det bra.
Idag sköt jag över kronografen för att se vad jag hamnade. Chocken var fullständig![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Nu blir det till att kapa fjädern ordentligt![]()
Fortsättning följer
Batistuta skrev:Tack för berömmet om hur fin bössan blivit men kan någon fatta varför den gav så in i bomben med kraft. En normalt trimmad TX200 ger väl inte mer än max 23-24 joule.
Börne beartrapen fungerar också, sa inte du att den inte skulle fungera? Eller vad har jag hört det.
börne skrev:Ingen fjäderguide menar du
Finns en ansats i avtryckar systemet där original styrning går ner & centrerar perfekt. Om det nu ser likadant ut på mk2 & 3.
Batistuta skrev:Lite märkligt att ditt Vortex kit inte blev bra i Walther pistongen
börne skrev:Batistuta skrev:Lite märkligt att ditt Vortex kit inte blev bra i Walther pistongen
Fungerade klockrent rent funktionsmässigt men den ville inte upp i mer än 13J!
Behövs väl lite "mer fjäder" när volymen krympt för att ge samma kanske!?
Shortstrokad har jag mycket förspänning på 10J fjädern med W pistongen för att den ska ge 10J, men med AA pistongen & full slaglängd ligger fjädern nästan löst & ger 10j!
muscle man skrev:Batistuta har du prövat att skjuta några serier med fac fjädrar i alltså plus 16j. Tänkte om precisionen vart lidande eller bara skjutbarheten?
Batistuta skrev:muscle man skrev:Batistuta har du prövat att skjuta några serier med fac fjädrar i alltså plus 16j. Tänkte om precisionen vart lidande eller bara skjutbarheten?
Shortstroken kompenserar ju den lägre hastigheten i 10 j annars blir de lite väl långslagiga tycker jag. Men allt är ju en smaksak
Batistuta skrev:Dags för precisionstest, bänk 15 meter 5 skott (frugan hade ockuperat resten av trädgården) Men det gör ju inte så mycket när skotten hamnar i princip i samma hål utan ansträngning
![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster