Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tobbe77 skrev:väldigt jämna o fina.
Tobbe77 skrev:köpte 10 burkar jsb jumbo heavy från skytteservice för 6 veckor sedan, är nog dom bästa jag fått tag på dom senaste 2 åren. väldigt jämna o fina.
Köpte fx 16gr för 1 år sedan, dom va helt katastrof.
19120016 står det på etiketten på jsb heavyn.
Larzzon skrev:Batchar tillverkade 2013 eller äldre verkar bättre.
Skippa heavy för fler valmöjligheter och kör på Exact jumbo 5,53.
Undvik 5,52 då det är en volymprodukt och kan innehålla vad som.
bebbe skrev:Är det inte så att ammo är rätt för resp pipa? Så vilken batch som passar är väl helt individuellt?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
bebbe skrev:Är det inte så att ammo är rätt för resp pipa? Så vilken batch som passar är väl helt individuellt?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Batistuta skrev:Tobbe77 skrev:köpte 10 burkar jsb jumbo heavy från skytteservice för 6 veckor sedan, är nog dom bästa jag fått tag på dom senaste 2 åren. väldigt jämna o fina.
Perfekt då ska jag se till att jag får den batchen
Batistuta skrev:Batistuta skrev:Tobbe77 skrev:köpte 10 burkar jsb jumbo heavy från skytteservice för 6 veckor sedan, är nog dom bästa jag fått tag på dom senaste 2 åren. väldigt jämna o fina.
Tobbe hade inte den batchen![]()
De han har för tillfälligt är 19120017 och 30910018.
Någon som har köpt av dessa och kan verifiera kvaliteten?
Larzzon skrev:Batistuta skrev:Batistuta skrev:Tobbe77 skrev:köpte 10 burkar jsb jumbo heavy från skytteservice för 6 veckor sedan, är nog dom bästa jag fått tag på dom senaste 2 åren. väldigt jämna o fina.
Tobbe hade inte den batchen![]()
De han har för tillfälligt är 19120017 och 30910018.
Någon som har köpt av dessa och kan verifiera kvaliteten?
För att följa länken så måste du registera dig.
proton skrev:har haft mycket problem med just 5,52 jsb sista åren , rena chansningen när man beställer![]()
fått golvsop ett antal gånger .
jsb 6,35 är rent guld om man jämför , otroligt bra
Batistuta skrev:proton skrev:har haft mycket problem med just 5,52 jsb sista åren , rena chansningen när man beställer![]()
fått golvsop ett antal gånger .
jsb 6,35 är rent guld om man jämför , otroligt bra
Vi får försöka få till en batchlista här som är bra utseendemässigt iaf. Jag tog en burk av varje som Tobbe hade hemma enligt ovan batchnummer. Jag ska kolla batchnumret på de 4,5 jag köpte senast. Kass enligt mig, gjutlinjer och ojämna inte alls roliga.
börne skrev:Ni har inte testat Air arms då? För att följa länken så måste du registera dig.
Lite dyrare men det kan det ju vara värt om dom går bra, själv haft 0 kassa .177 AA diaboler på alla dom burkar jag använt (MÅNGA) då jag körde med dom, nu kör jag JSB Heavy!
Batistuta skrev:tyvärr finns den inte i Heavy
Luftpangarn skrev:börne skrev:spred minst 20mm cc på 30 meter medans bra ammo gav 3,5mm cc
Det är ju helt sjuk skillnad!
Har man en billig pipa med ytterligar 20mm spridning, blir ju enträff på ett 40mm mål värsta lotterietÄven om man siktat 100% perfekt.
Är det likadant i krutskytte?
Batistuta skrev:Ok jag har fått hem mina bulor och de batchar jag fick verkar hyfsade![]()
Denna 5,5 JSB Jumbo Heavy anser jag vara bäst i min optiska utvärdering!
Denna 5,5 JSB Jumbo Heavy något större ränder på sidan och inte lika jämna men bra!
5,5 AA Diablo Field 1,037 gram. Inte dåliga men absolut inte de bästa AA jag sett
Den sista är 5,5 HN Sniper magnun 1,16 gram och där har jag ingen aning om hur de ska se ut. Vi får se vad de presterar på 50 m.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster