Tränar
FT nu inför VM. Att olika temp kan ställa till det vet vi sen innan och nu har det blivit betydligt kyligare vilket visar sig direkt. Sen blir det nog varmare igen nere i Polen.
Walther LG400 16J Sightron SIII 10-50X56
Vinden kom lite från höger där jag satt och från vänster längre fram så jag siktade mitt i vilket verkade funka.
Sköt i sittande
FT ställning på 50m och det ser okej ut 9/10 fällningar dock gick det något lågt pga. kyligare väder.
Pipan på denna är inte speciellt känslig för skit. Har nog skjutet 1000 skott sedan den blev rengjord sist. så till tavla två drog jag rent pipan med våtdragning först så behöver jag inte fundera på det alls under VM.
Men det behövs ju en del skott innan den börjar samla igen vilket syns på tavla två.
För att följa länken så måste du registera dig.Nu börjar den samla igen men jag märker inte att den går bättre efter rengöring än innan. Men tillräckligt bra med 9/10 träff på 50m.
Tavla fyra hade alla blivit träff på 47,5m. och nu hade vinden lugnat sig och var snäll.
Inför tavla tre och fyra höjde jag några klick då den gick lågt på tavla ett och två.
För att följa länken så måste du registera dig.Nu får man inte blanda ihop detta med "skarpt" läge då du inte vet vilket avstånd eller hur vinden går.
Det är stor skillnad mot att mata 10 skott på en tavla på ett avstånd du vet om, haha