Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Avalonblower skrev:Jag tror resonemanget bottnade i att man vill bredda antalet tänkbara nybörjare igenom att ta bort en detalj som man befarar kan skapa olämpliga associationer för dessa och inte minst deras föräldrar.
Man skulle ju kunna tänka sig variationer i form av fallande trianglar, rektanglar eller kvadrater också.
Avalonblower skrev:Jag läste i en tråd på FB om ett (seriöst) förslag om att ersätta dagens djursiluetter i plåt med motsvarande fallmål i form av runda metallplattor.
Syftet var att bryta associationen till jakt av rent etiska skäl samt underlätta fallsäkerheten hos målen.
Synpunkter?
dano_swe skrev:Avalonblower skrev:Jag läste i en tråd på FB om ett (seriöst) förslag om att ersätta dagens djursiluetter i plåt med motsvarande fallmål i form av runda metallplattor.
Syftet var att bryta associationen till jakt av rent etiska skäl samt underlätta fallsäkerheten hos målen.
Synpunkter?
Vem har presenterat förslaget och vilken tråd är det?
Avalonblower skrev:Jag tror resonemanget bottnade i att man vill bredda antalet tänkbara nybörjare igenom att ta bort en detalj som man befarar kan skapa olämpliga associationer för dessa och inte minst deras föräldrar.
Avalonblower skrev:dano_swe skrev:Avalonblower skrev:Jag läste i en tråd på FB om ett (seriöst) förslag om att ersätta dagens djursiluetter i plåt med motsvarande fallmål i form av runda metallplattor.
Synpunkter?
Vem har presenterat förslaget och vilken tråd är det?
Den gruppen är dessvärre raderad av FB.
Avalonblower skrev:även för de som har moraliska betänkligheter runt att skjuta ekorrar..
Avalonblower skrev:Det känns skönt att sportens deltagare öppnar dörren för nytänkande även när syftet från förslagsställaren var att göra sporten mer tillgänglig även för de som har moraliska betänkligheter runt att skjuta ekorrar..
gubbe skrev:Att sen förklara att vi svenskar skjuter inte på djurfigurer för vi är lite känsliga.![]()
dano_swe skrev:Vi pratar alltså om ett rykte som kommer från en som starkt ogillar FT och allt runt sporten. Ett rykte som denne påstår kommer från en icke nämnd person i en raderad Facebook-tråd. Legitimitet noll procent.
Jag kan med 99,99999999 procents säkerhet säga att denna ”idé” inte kommer implementeras.
Avalonblower skrev:Jag tror
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster