Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:Funkar utmärkt att dra ner förstoringen till lägre om man vill, och jag hade absolut valt X32.
Själv använder jag X50 även på korta avstånd.
Sämre sikten blir lätt mjölkiga på högsta förstoring men drar du ner det till säg x28 så är det säkert inga problem.
Seb skrev:Är kanon nöjd med det hawke sidewinder 8-32 x 56, har tom bra skärpa i 32x. Bra parallax focus och lätt att bedömma avstånd med. Har även testat 8-32 x 50 airmax men de är märkbar skillnad.
Med nuvarande SEK kurs så kan man lika gärna handla hos hurricane med, och åka och testa vilket som passar dina ögon.
Chris skrev:Det är nog inte Tobbe som står för garantien
Leopold skrev:Jag har haft ute en annons i ca 2 månader på ett bra FT-sikte kring 5000 SEK.
Inte helt lätt att få napp tyvärr.
Det du får till nypris är de som nämnts, Falcon T50 och Hawke SW. Efter vad jag förstått i alla fall.
Märk väl detta med att vi pratar sikten som är lämpliga för luftvapenskytte och medföljande typiska distanser 10 - 50 - kanske 100 - meter och det betyder att man behöver kunna justera fokusavstånd / parallax ner till 10 meter i alla fall.
Finns ju fantastiskt fina jaktsikten som nämnts tidigare i tråden men det är oftast inte vad man söker för luftgevär som måste kunna funka perfekt även på korta fokusavstånd. Jaktsikten har typiskt helt andra egenskaper typ långt skärpedjup, brett synfält och inte sällan ett fast fokusavstånd på 50 - 100 yards.
Leopold skrev:Nej nej... missförstånd!
Jag vill köpa ett bra beggat FT-sikte för runt 5000-lappen!
Frankie skrev:Leopold skrev:Nej nej... missförstånd!
Ok, om du istället vill köpa så finns det en uppsjö av både nytt o begagnat hos Tradera.
Annars har du ju Tobbe som oftast ligger mkt bra till i prisbild.
Chris skrev:Frankie skrev:Leopold skrev:Nej nej... missförstånd!
Ok, om du istället vill köpa så finns det en uppsjö av både nytt o begagnat hos Tradera.
Annars har du ju Tobbe som oftast ligger mkt bra till i prisbild.
det är sällan att det finns sånt han söker på Tradera
Frankie skrev:
Yes, ett Sightron SIII ligger mellan: 11.000 - 13.000kr knappast något som finns till salu beggat för 5.000kr.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster