Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
johansson939 skrev:Jag har ett Athlon Argos BTR med 34 gångers förstoring. Ska sälja det om det kan vara intressant? Använt 3 gånger.
Frankie skrev:Finns det någon mer som hört detta om tillverkaren: Hawke
De kommer ursprungligen från England och hade först tillverkningen av kikarsikten förlagd i Japan men kvaliten var så bristfällig att de nästan gick i konkurs, så istället flyttade de tillverkningen till China och då steg kvaliten till vad den är i dagsläget. Borde väl nästan vara tvärt om. Japansk optik håller mkt hög kvalite.
börne skrev:Sitter & kollar lite på sikten till min AA S400 där det idag sitter ett sunkigt 3-12 sikte. Kommer inte bli ett byte just nu men kul att internetsjoppa.
Någon med tips på alternativ?
börne skrev:Sitter & kollar lite på sikten till min AA S400 där det idag sitter ett sunkigt 3-12 sikte. Kommer inte bli ett byte just nu men kul att internet shoppa!
Egentligen vet jag ett sikte som hade passat riktigt bra då jag har det på min AA TX200HC vilket är Aztec Emerald 5,5-25x50 som jag diggar skarpt. Men är ju kul med alternativ samt att jag skulle egentligen klara mig med en lite mindre kikare på den bössan, säg upp till 16x, den kommer inte heller få stort sidohjul osv då den ska behållas "ren" eller vad man ska säga!
Henno3 skrev:börne skrev:Sitter & kollar lite på sikten till min AA S400 där det idag sitter ett sunkigt 3-12 sikte. Kommer inte bli ett byte just nu men kul att internetsjoppa.
Vector Optics kanske?!
Har ett par stycken jag är riktigt nöjd med.
Henno3 skrev:Vector Optics kanske?!
Chris skrev:https://www.scvector.com/products/view/id/SCOL-06II.html
finns hos ebay, amazon, mm
men som sagt... det är ett lowbudget kinasikte det med
Frankie skrev:Börne: du vet väl om att du kan byta ut den stora klumpiga remskivan till ditt SW sikte, Hawke har
tagit fram ett litet smidigt 4” hjul, finns att köpa löst för billiga 300kr.
Leopold skrev:Jag får kolla mer på allvar på begagnatmarknaden i UK och Tyskland tror jag, Sverige är väldigt litet ibland.
Leopold skrev:Följer denna tråd med stort intresse. Men... allt surfande gjorde att jag råkade köpa en trevlig elgitarr istället plus litet strängar etc från Thomann till de övriga gitarrerna och elbasarna. Mystiskt hur det kan bli
Kanske var det litet frustration att jag inte kan hitta sikten som intresserar mig såvida jag inte hinkar upp 10-15 tusen i nypris och det har jag verkligen ingen lust med nu inför julen.
Jag får kolla mer på allvar på begagnatmarknaden i UK och Tyskland tror jag, Sverige är väldigt litet ibland.
Chris skrev:Leopold skrev:Jag får kolla mer på allvar på begagnatmarknaden i UK och Tyskland tror jag, Sverige är väldigt litet ibland.
Skulle du behöva hjälp med köp i tyskland så bara säg till...
Vilken gitarr köpte du?
Leopold skrev:Chris skrev:Leopold skrev:Jag får kolla mer på allvar på begagnatmarknaden i UK och Tyskland tror jag, Sverige är väldigt litet ibland.
Skulle du behöva hjälp med köp i tyskland så bara säg till...
Vilken gitarr köpte du?
Nej det var ingenting märkvärdigt alls. En Fender Stratocaster-kopia "Squire Affinity" kallar de dom för men de är ok i vissa varianter. Denna har lönn i hals och greppbräda, al i kroppen så det finns potential i konstruktionen. Kommer omedelbart att byta ut mikarna mot några riktigt härliga (och svindyra) som finns i en slaktad liknande gura vi har på lager, litet mer "tex-mex" stuk på dessa och låter verkligen som en skön strata ska låta
Leopold skrev:Vi borde ha en tråd för elguror helt klart! Enbart mitt fel att vi slank in på detta sidospår men som du ser så är jag inte särskilt enkelspårig vad gäller gitarrer... mer att nytillskottet fyller en lucka i det övriga sortimentet. Single coil har sin charm men man får slanta upp litet för att få fram det där härliga soundet. Enorm skillnad på mikarna i budgetgitarrer vs premium-sortimentet och nu råkade jag ha en sats bra mikrofoner, saknades bara en gitarr...
Chris skrev:Leopold skrev:Vi borde ha en tråd för elguror helt klart! Enbart mitt fel att vi slank in på detta sidospår men som du ser så är jag inte särskilt enkelspårig vad gäller gitarrer... mer att nytillskottet fyller en lucka i det övriga sortimentet. Single coil har sin charm men man får slanta upp litet för att få fram det där härliga soundet. Enorm skillnad på mikarna i budgetgitarrer vs premium-sortimentet och nu råkade jag ha en sats bra mikrofoner, saknades bara en gitarr...
... då har du din sysselsättning fram till julen :D
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster