Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:Låter som att säsongen 2019 kan bli mkt dynamisk. Att dra in ett gäng jägare, känns tacksamt. Och en massa andra luftskyttar med vanliga svensonbössor!
börne skrev:Leopold... Hur gör man för att få in detta istället för den nuvarande debutantklassen, det är väl nåt som måste bestämmas bland representanterna från skytteklubbarna?
Leopold skrev:Så jag vill avvakta några dagar för att se om någon av dessa dyker upp i diskussionen. Det är lätt att genomföra förändringar som alla inblandade tycker är bra, även bra att det kommer fram aspekter vi kanske har missat i nuläget och hur man kan hantera detta.
börne skrev:En sak jag kom på nu är ju att om vi tar bort debutantklassen finns det ingen FT klass för nybörjare![]()
Så den måste ju finnas kvar för dom som vill testa på just FT!
Men hindar ju inte att ta in JS klassen som jag kallar den så länge!
börne skrev:Nu var det slut på redigeringarna för idag så får skriv ett inlägg till.
Debutantklassen verkar ha ett infekterat namn, kan den kallas nåt annat?
Leopold skrev:Men som jag sa ovan så är det ju inga större förändringar mot hur det funkar redan idag i praktiken med det vi kallar "debutantklass". Bara att avståndet reduceras till 40 meter och att alla de pryttlar som hamstrar, skjutjackor etc (som ingen nybörjare har i vilket fall som helst) faktiskt utesluts från denna klass.
Leopold skrev:börne skrev: Det är lätt att genomföra förändringar som alla inblandade tycker är bra, även bra att det kommer fram aspekter vi kanske har missat i nuläget och hur man kan hantera detta.
Luftpangarn skrev:Nitro, det kan hända att iden inte blir total revolution. Men finns det något att förlora, jämfört nuvarande "debutantklass"? Dessutom, kanske en del jaktlag och skytteföreningar, kan ta till sig grundideerna? Bla för att dra in unga tjejer och killar och kvinnor - och män??? Jag är van vid att minst 99 av 100 ideer inte blir som man tänkt sig. Men ofta leder det till någon förbättring.
Nitro skrev:Luftpangarn skrev:Men precis som Börne nämnt så är det folk som ska ställa upp och fixa och då krävs det att tillräckligt många är villiga till det vilket kan vara motigt redan nu inom FT.
Larzzon skrev:Det fåtal människor som tycker att trösklarna är för höga idag kommer troligtvis inte dyka upp ändå.
Chris skrev:problemet för många som vill prova är ju distansen... det blir ju inte precis närmare om bestående klubbar erbjuda HFT. skulle gärna prova även FT men det är för långt till Mörrum helt enkelt.... drygga 30mil på en kväll är för mycket helt enkelt.
så länge det inte finns inte flera föreningar som erbjuder det ena eller andra blir det inte interessant för många....tx för mig
börne skrev:Larzzon du har väl 15 mil enkel resa, allt går om man vill, du är inte på skjutbanan varje lördag som en annan men relativt ofta
börne skrev:Larzzon du har väl 15 mil enkel resa, allt går om man vill, du är inte på skjutbanan varje lördag som en annan men relativt ofta
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster